Deși și-a sporit cu peste o treime veniturile, Sphera Franchise Group, compania care operează pe piața locală lanțurile KFC și Pizza Hut, și-a redus cu 21% câștigul pretaxare EBITDA anul trecut, la 51,42 milioane lei, de la 65,07 milioane lei în 2016.
Sphera Franchise Group (SFG), companie listată recent la Bursa de Valori București, a realizat în 2017 vânzări în restaurante de 573,17 milioane lei, cu 37,3% mai mari decât cele de 417,53 milioane lei în exercițiul financiar anterior. Peste 84% din aceste încasări s-au realizat în unitățile care operează sub brandul KFC. Sphera mai deține lanțurile de alimentație publică Pizza Hut, Pizza Hut Delivery și Taco Bell.
În același interval de raportare, cheltuielile din activitatea restaurantelor s-au majorat cu 41,7%, la 480,65 milioane lei, la 339,31 milioane lei. Astfel, compania a obținut un profit din exploatare în restaurante de 36,60 milioane lei, cu 33,7% mai mic decât cel de 55,24 milioane lei din 2016. Dinamica a fost încă și mai accelerată la nivelul profitului net, cu un declin de 35,5%, la 31,43 milioane lei, de 48,73 milioane lei. La 9 luni, câștigul net al companiei era de 34,85 milioane lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La sfârșitul anului trecut, activele totale erau de 249,57 milioane lei, în creștere cu 108,6% față de cele de 119,64 milioane lei de la 31 decembrie 2016. În același răstimp, datoriile totale au urcat cu 136,2%, la 145,03 milioane lei, de la 61,39 milioane lei.
Sphera a ajuns la cota Bursei de Valori București în luna noiembrie a anului trecut în urma unei oferte publice 285,12 milioane lei (62,00 milioane euro), iar acțiunile sale s-au înscris pe o traiectorie ascendentă. La ultima cotație de 38,00 lei/acțiune, cu 31,0% peste prețul de listare, capitalizarea bursieră a companiei se ridică la 1,47 miliarde lei (316,81 milioane euro).