Sphera Franchise raportează afaceri sporite și profit de peste 7 milioane lei la T1. Salt exploziv pentru restaurantele Taco Bell.
Sphera Franchise Group (SFG), societatea care operează în România lanțurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery și Taco Bell, a realizat în primul trimestru venituri din restaurante de 335,06 milioane lei, în creștere cu 20,27% față de cele de 278,58 milioane lei din perioada similară a anului trecut.
Business-ul din România repreztintă 289,2 milioane lei din aceste vânzări, operațiunile din Italia se ridică la echivalentul a 40,9 milioane lei și 4,9 miliaone lei îl reprezintă portul din Republica Moldova. Din punctul de vedere al mărcilor, vânzările au crescut cu 20%, la 284,1 milioane lei pentru erestaurantele KFC, cu 10%, la 31,2 milioane lei pentru Pizza Hut și cu 41% la Taco Bell, unde vânzările se ridică la 19,8 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Profitul Romgaz a scăzut cu numai 1% în T1 2023, după ce compania și-a contabilizat contribuția de solidaritate în avans pentru 2022. Preț reglementat = impozit mai micÎn același interval de raportare, cheltuielile în restaurante au urcat cu 13,11%, la 307,70 milioane lei, de la 272,03 milioane lei, iar cheltuielile generale și administrative au avansat cu 10,00%, la 14,99 milioane lei, de la 13,63 milioane lei.
În aceste condiții, Sphera a obținut un profit net de 7,34 milioane lei, față de pierderea de 10,89 milioane lei de la T1 2022, când șocul restricțiilor antiCOVID abia se resorbea.
Activele totale ale Sphera erau la data de 31 martie de 702,14 milioane lei, în scădere cu 0,53% față de cele de 705,88 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În aceeași perioadă, datoriile totale au fost reduse cu 1,90%, la 589,52 milioane lei, de la 578,31 milioane lei. La ultimul preț de pe bursă, de 17,15 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 665,41 milioane lei (134,50 milioane euro).