După aprobarea fuziunii subsidiarelor TeraPlast Recycling și Politub, TeraPlast continuă mutările la nivel de grup și redenumește Depaco SRL cu numele mărcii sub care aceasta desface țigla metalică, Wetterbest. Societatea din Bistrița a cumpărat 50% din Depaco în 2017, iar în această primăvară a ajuns la o deținere de 99%.
Începând de ieri, TeraPlast Bistrița (TRP) a modificat numele companiei Depaco din Băicoi, integrată în grup în ultimii 2 ani, în Wetterbest SRL, similar cu cel al mărcii sub care aceasta produce și vinde țiglă metalică. „Decizia de a schimba numele vine ca urmare a dorinței de a avea o denumire comună a entității juridice cu brandul produselor comercializate, în scopul unei mai bune identificări a companiei și a valorilor acesteia”, precizează compania în notificarea publicată ieri după închiderea ședinței de tranzacționare către investitorii de la Bursa de Valori București, unde societatea este listată din anul de criză 2008.
TeraPlast a plătit 5,1 milioane europentru achiziția unui pachet suplimentar de 32% din Depaco în luna mai și a ajuns la un pachet de control de 99% din titlurile producătorului de țiglă metalică pe care l-a achiziționat în trepte. Prima mutare a fost făcută în martie 2017, când TeraPlast anunța că intra în acționariat cu 50% din acțiunile firmei care de pe atunci era al 2-lea jucător din piața de țiglă metalică. În luna iunie a aceluiași an, cumpărând încă 10% din companie, TeraPlast devenea acționar majoritar.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Teia Sponte, apropiat al lui George Becali, pregătește o nouă tranzacție pe piața imobiliară, după afacerea cu IKEA. Are în lucru un proiect cu sute de apartamenteDepaco a deschis luna trecută un nou show-room la Brașov, după cele deja existente la Timișoara și Cluj-Napoca. Producția este în Băicoi (Prahova), Podari (Dolj) și Sărățel (Bistrița Năsăud), iar recent au fost începute lucrările la o nouă unitate, în Prahova. La finalizare, noua unitate va avea o capacitate anuală de producție de circa 10 milioane de metri pătrați de țiglă metalică. În cadrul Grupului TeraPlast, din care compania face parte, această linie de business a reprezentat 27% din veniturile consolidate din 2018.
La nivel consolidat, TeraPlast a realizat anul trecut un rezultat operațional de 35,39 milioane lei, în creștere cu 46,05% față de cel de 24,23 milioane lei din 2017. În același interval de raportare, pierderea financiară s-a adâncit cu 129,94%, la 8,14 milioane lei, de la 3,54 milioane lei. Astfel, profitul net care a urcat cu 24,39%, la 23,10 milioane lei, de la 18,57 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Portalul imobiliar Wizmo vrea să ofere agențiilor și dezvoltatorilor imobiliari opțiunea de gestionare în comun a activelorTendința pozitivă s-a menținut în acest an, compania raportând la T1 o majorare cu 76% a profitabilității. Cât privește Depaco, dacă în primul trimestru al anului trecut compania livra peste 507.000 de metri pătrăți de țiglă, în primele trei luni ale acestui an vânzările au trecut pragul de 738.000 de metri pătrați.
La începutul lunii aprilie, TeraPlast anunța semnarea unui accord de finanțare cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), în valoare de 5 milioane de euro, pentru dezvoltarea unităților de producție de la Depaco. Suma reprezintă finanțarea parțială a unui proiect realizat printr-o schemă de ajutor de stat, ce presupune dezvoltarea unei unități noi de producție: spații noi de producție, depozitare și utilaje de producție.
TeraPlast a fost adusă la cota Bursei de Valori București în vara anului 2008, în pragul șocului financiar care a condus la căderea băncii americane de investiții Lehman Brothers, iar acționarul majoritar Dorel Goia recunoștea recent că „majoritatea lucrurilor bune s-au întâmplat după listare”. La ultimul preț de piață, de 0,3080 lei/acțiune, capitalizarea bursieră a societății se ridică la 329,63 milioane lei (69,61 milioane euro).