Consiliul de Administrație al Bursei de Valori București a decis inițierea unui proces de intern de selecție pentru un director general ce va fi desfășurat în perioada următoare.
Cu 2 săptămâni înainte de Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor de la Bursa de Valori București care ar urma să completeze Consiliul de Administrație după decesul lui Cristian Micu, operatorul de piață a demarat un proces de selecție intern pentru un director general. Decizia a fost luată de CA, după mai multe eșecuri de întrunire a cvorumului acestuia în vederea desemnării persoanei care să ocupe această poziție pentru următorii 4 ani care de facto a împiedicat prelungirea conducerii polonezului Ludwik Sobolewski, aflat la șefia executivă a BVB din vara anului 2013.
În cadrul procesului intern de selecție ar putea intra chiar Sobolewski. De la expirarea mandatului acestuia, interimatul este asigurat de directorul general adjunct Alin Barbu. Surse din piața de capital au declarat pentru Profit.ro că și în cazul în care Sobolewski va mai fi desemnat pentru alți 4 ani pentru funcția pe care a ocupat-o, pachetul salarial ar urma să fie mai mic decât cel convenit în 2013, când președintele Consiliului de Administrație Lucian Anghel delara că această cooptare a fostului șef al Bursei de Valori din Varșovia echivalează cu aducerea în liga de fotbal a României a antrenorului Jose Morinho.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prima parte a mandatului său, Sobolewski și-a concentrat activitatea inițial mai puțin pe marketing, cât pe eliminarea acelor elemente de reglementare sau de operare despre care spunea că nu știm de ce există, dar există și îngreunează activitatea de tranzacționare și accesibilitatea pieței. În februarie 2014, era lansat la Banca Națională a României programul de eliminare a celor 8 bariere identificate de Sobolewski ca stând în calea dezvoltării pieței de capital românești și atragerii de noi investitori.
Directorul general al BVB și-a legat numele de relansarea sub brand nou, AeRO, a sistemului de alternativ de tranzacționare. Campania de marketing destul de intensă a avut, însă, un impact relativ redus asupra BVB, așa cum a reieșit și la Adunarea Generală a Acționarilor de bilanț din anul 2016, când cifrele cu veniturile obținute din operarea tranzacțiilor de pe AeRO erau suficient de mici față de resursele alocate îm promovarea acestei piețe.