Acțiunile Netflix s-au apreciat cu aproape 7% pe bursa de la New York marți, în condițiile în care compania a anunțat că majorează tarifele pentru toți abonații din SUA, fondurile suplimentare urmând să fie investite în noi producții originale, precum și pentru refinanțarea datoriilor. Reprezentanții Netflix au precizat, pentru Profit.ro, că majorările tarifare din SUA "nu influențează sau indică o creștere a prețului în România".
Netflix a scumpit abonamentele lunare pentru toți cei 58 de milioane de abonați ai săi din SUA, cu 13% până la 18%, cea mai mare majorare de preț din istoria de 12 ani a companiei.
Tariful pentru abonamentul minim a crescut de la 8 la 9 dolari, cel pentru abonamentul standard - cel mai popular în rândul utilizatorilor din SUA – a urcat la 13 dolari, de la 11 dolari anterior, iar cel pentru abonamentul premium a crescut de la 14 la 16 dolari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Spre comparație, HBO Now, serviciul de videostreaming al HBO pentru abonații din SUA, costă 14,99 dolari pe lună, Amazon percepe un tarif de 13 dolari pe lună pentru propriul serviciu, iar un abonament Hulu la serviciul de streaming fără reclame costă 12 dolari pe lună.
Scumpirile se aplică imediat pentru utilizatorii noi și vor fi implementate în decurs de câteva luni pentru abonații existenți. Vor fi afectate și aproximativ 40 de jurisdicții din America Latină unde Netflix percepe tarife în dolari.
“Ocazional, modificăm prețurile, pe măsură ce ne continunăm investițiile în conținut excelent și îmbunătățim experiența Netflix în general”, potrivit unui purtător de cuvânt al companiei, citat de Associated Press.
“Creșterea prețului abonamentelor din Statele Unite și America de Sud nu influențează sau indică o creștere a prețului în România”, a precizat Netflix, într-un email transmis Profit.ro.
Compania are trei planuri tarifare în România în prezent, de 7,99, 9,99, respectiv 11,99 euro.
Acțiunile Netflix s-au apreciat cu 6,62% pe bursa newyorkeză după anunțul privind scumpirea abonamentelor, până la 354,98 dolari pe unitate.
Potrivit companiei, veniturile suplimentare din abonamente vor fi direcționate către investiții în conținut original și către refinanțarea datoriilor.