Nemo Expres Logistic (Nemo Express), companie de curierat căreia instanța i-a admis cererea de intrare în insolvență în luna octombrie, este prezentată ca având datorii scadente de 54,905 milioane de lei și 2.500 de creditori, cel mai important fiind CEC Bank, cu o creanță de 12,5 milioane de lei, urmat de Capital Fleet Services - 6.99 milioane de lei și Ignite Logistic - 1,67 milioane de lei.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
"Starea de insolvență este vădită și necontestată. (...) Societatea are peste 2.500 de creditori pentru care singura posibilitate reală de a-și recupera creanțele o reprezintă reorganizarea. Există premise pentru începere reorganizării cât mai rapid, scrie în preambulul motivării unei sentințe a Tribunalului Ilfov din 21 octombrie 2022 privind insolvența Nemo Expres Logistic.
Instanța a desemnat ca administrator judiciar provizoriu al curierului pe Prime Insolv Practice SPRL, la propunerea CEC Bank.
La datorii scadente de 54,905 milioane de lei, compania are disponibilități bănești în bănci de 89.650 de lei.
Instanța a stabilit data de 9 decembrie pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanțelor.
Prima ședință a creditorilor a fost programată pentru 5 ianuarie 2023, iar termenul de definitivare a tabelului creanțelor este 25 ianuarie 2023.
Nemo Expres Logistic a listat, în vara anului 2021, o emisiunea de obligațiuni, titlurile fiind tranzacționate în prezent la 20% din valoarea nominală.
De asemenea, compania are un singur acționar, Florin Stănilă, care a preluat participațiile lui Dan-Dumitru Șerbănescu - 51% și Capital Fleet Services - 39%, în urma unei hotărâri a acționarilor din 25 august.
Brandul NemoExpres a fost lansat în anul 2002 și a dezvoltat în timp o rețea națională, cu 88 agenții teritoriale și cu o acoperire de 100% pe întreg teritoriul României.
În 2018, cum a anunțat atunci în premieră Profit.ro, creșterea explozivă a comerțului electronic a determinat Capital Fleet Services să preia 39% din acțiunile Nemo Expres Logistic, curier cu afaceri atunci de 100 de milioane de lei. Bugetul de investiții pentru anii următori a fost indicat ca fiind de ordinul milioanelor de euro, a declarat la acel moment pentru Profit.ro unul dintre acționarii Capital Fleet Services, Iuliu Nica.
În 2021, Nemo a avut afaceri de 137,9 milioane lei și o pierdere de circa 1 milion de lei, cu 344 angajați.
Datoriile totale sunt indicate pentru anul trecut la 64,7 milioane lei, aproape dublu față de 2019, fără să existe restanțe către ANAF.