După ce au dat lovitura cu contractarea unor achiziții de pandemie, cei de la Visual Fan înregistează de 2 ani o scădere a business-ului.
Visual Fan (ALW), compania care desface produse sub marca Allview venită pe piața AeRO de la BVB în anul 2021, a înregistrat la nivel de grup în primul semestru o cifră de afaceri de 44,90 milioane lei, cu 11,00% mai mică decât cea de 50,45 milioane din perioada similară a anului trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un grafic inserat în raportarea semetrială evidențiază un declin față de un reper al vânzărilor din 2020-2021 despre care conducerea chiar avertiza în memorandumul de listare că este de conjunctură în contextul semnării unor contracte cu statul pentru achiziții de pandemie.
În același interval de raportare, profitul la nivel de grup a scăzut cu 44,83%, la 2,03 milioane lei, de la 3,68 miliaone lei, ceea ce se traduce printr-o reducere a marjei nete la 4,53%, față de 7,29% la S1 2022.
Totuși, tonul companiei este pozitiv în raportarea semestrială: „În 2023 avem avantajul de a fi un grup de firme matur, dar în același timp agil, cu un model de afaceri profitabil, cu un istoric pozitiv și suficiente resurse de numerar pentru dezvoltarea pe care o urmărim în următorii ani.”
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Guvernul a renunțat la intenția de a înjumătăți cotele de impunere asupra câștigurilor la bursă, din transferul titlurilor de valoareÎn mod special, CEO-ul Lucian Peticilă semnalează „acensiunea peste așteptări” a noii divizii „Solar Energy”, care vizează intrarea pe piața energiei regenerabile. În martie, Visual Fan a încheiat un parteneriat strategic împreună cu societatea Waldevar Energy, în vederea realizării unor proiecte comune de tip EPC (Engineering, Procurement, and Construction). Unul dintre aceste proiecte este construcția unui parc fotovoltaic de amploare, cu o capacitate de 8,58 MW, contract ce se află în desfășurare.
În bilanțul individual, compania raportează venituri din exploatare de 33,87 milioane lei, în scădere cu 10,16% față de cele de 37,70 milioane lei din primele 6 luini ale anului trecut. În aceeași perioadă, cheltuielile de exploatare au coborât cu 6,91%, astfel încât rezultatul net individual a fost de 1,04 milioane lei, cu 36,97% mai mic decât cel de 1,65 milioane lei de la S1 2022.
CITEȘTE ȘI Compania care operează lanțul de farmacii Ropharma recupereazăLa 30 iunie, Visual Fan avea un activ total la nivel individual de 102,36 milioane lei, în declin de 14,48% față de cel de 119,69 milioane lei de la jumătatea anului trecut. În răstimp, datoriile totale au fost tăiate cu 38,82%, la 26,74 milioane lei, de la 43,71 milioane lei.
Pe piața AeRO a Bursei de Valori București, titlurile Visual Fan se află de la începutul anului 2022 într-un trend puternic descendent care a amputat aproximativo treime din valoarea de la intrarea în ring și la ultimul preț de închidere de 8,60 lei/acțiune capitalizarea bursieră a societății se situează la 57,33 milioane lei (11,59 milioane euro).