Digi Communications (DIGI), compania care concentrează activitățile operatorului telecom RCS&RDS, a realizat în al treilea trimestru al acestui an venituri totale de 327,6 milioane de euro, în creștere cu 9,4% față de intervalul 1 iulie - 30 septembrie 2019, când s-au situat la 299,4 milioane euro. De asemenea, compania a raport un profit net de 17,5 milioane de euro, de la 21,8 milioane de euro la finele trimestrului trei al anului 2019.
În perioada analizată, cheltuielile din exploatare ale Digi s-au majorat cu 13%, la 279,3 milioane de euro, de la 247,1 milioane de euro în trimestrul trei din 2019.
Indicatorul EBITDA ajustată a atins 47,9 milioane de euro, comparativ cu 52,3 milioane de euro în al treilea trimestru din 2019.
"Primele 9 luni din 2020 au arătat capacitatea companiei și a echipelor noastre de a gestiona riscurile și dificultățile într-o perioadă imprevizibilă, concentrându-ne pe proiecte și obiective majore. Având în vedere importanța serviciilor de comunicații electronice în timpul perioadei de carantină, am continuat să dezvoltăm rețelele și am investit în soluții tehnologice pentru a furniza servicii de o calitate constant optimizată. Le mulțumim clienților noștri pentru încrederea și loialitatea arătate. Actuala bază de clienți este o dovadă a calității excepționale a serviciilor Digi. Suntem încântați că, în ultimele 12 luni, am adăugat aproape 2 milioane de servicii noi în portofoliul nostru. Continuăm să supraveghem mediul de sănătate și siguranță din sucursalele noastre și să le oferim angajaților tot suportul și materialele necesare pentru a ne derula operațiunile la un nivel normal de activitate, menținând o stare bună de sănătate în rândul colegilor și al clienților. În contextul noilor restricții introduse de autorități în toate teritoriile, suntem pregătiți să sprijinim clienții noștri, rezidențiali sau corporativi, cu servicii, soluții, expertiză care îi pot menține conectați cu familiile sau prietenii lor, cu echipele, cu locurile lor de muncă sau cu afacerile lor", a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications NV (Olanda).
La nouă luni, veniturile Digi Communications au însumat 950,6 milioane de euro, în urcare cu 8,7% față de intervalul ianuarie - septembrie 2019, când acest indicator a atins 874,6 milioane de euro.
Rezultatul net al companiei a intrat pe minus și a atins 23,5 miloane de euro, de la un profit net de 24,9 milioane de euro în primele nouă luni ale anului 2019.
EBITDA ajustată s-a situat la 122,7 milioane de euro, față de 105,6 milioane de euro la finele lunii septembrie 2019.
În România, principala piață a Digi Communications, cu o pondere de aproape două treimi, veniturile din al treilea trimestru au cumulat 201,6 milioane de euro, de 190,0 milioane de euro în intervalul 1 iulie - 30 septembrie 2019. La nouă luni, veniturile obținute pe piața românească au totalizat 584 milioane de euro, comparativ cu 559,7 milioane de euro (+4,3% față de septembrie 2019).
"Creșterea veniturilor din România a fost determinată, în principal, de creșterea numărului de RGU pentru servicii de internet și date fixe si servicii de televiziune prin cablu în perioada analizată, datorită creșterii organice și ca urmare a intrării în vigoare a contractele de transmitere către RCS&RDS a dreptului de a opera rețelele de comunicații electronice aparținând companiilor din Digital Cable Systems, AKTA Telecom și ATTP Telecommunications. În baza contractelor, RCS&RDS va opera rețelele și va furniza servicii de comunicații către clienți, în schimbul unor plăți. Creșterea ARPU la curs de schimb valutar constant, a fost parțial compensată de devalorizarea leului în perioada (cursul de schimb RON/EUR a crescut cu 2,4% în Q3 2020 față de Q3 2019, ceea ce a afectat negativ veniturile translatate din RON în EUR). Numărul de RGU din serviciile Pay TV (servici de televiziune prin cablu și DTH) a crescut de la aproximativ 4,033 milioane la 30 septembrie 2019, la aproximativ 4,639 milioane la 30 septembrie 2020, o creștere de aproximativ 15%, iar numărul de RGU din serviciile de internet și date fixe a crescut de la aproximativ 2,701 miloane la 30 septembrie 2019 la aproximativ 3,172 milioane la 30 septembrie 2020, o creștere de aproximativ 17,4%. Aceste creșteri au fost în principal datorate creșterii organice, cât și datorită transferului de RGU ca urmare a intrarii în vigoare a contractelor amintite anterior", se arată în raportul trimestrial al companiei.
CITEȘTE ȘI Câștig-beton pentru Prebet AiudNumărul de RGU din serviciile de telecomunicații mobile a avansat de la 3,396 milioane, la data de 30 septembrie 2019, la aproximativ 3,599 milioane RGU la data de 30 septembrie 2020, o creștere de aproximativ 6,0%.
Numărul RGU de clienți abonați la serviciile de telefonie fixă a urcat de la 1,112 milioane la data de 30 septembrie 2019, la aproximativ 1,064 milioane la data de 30 septembrie 2020, un regres de aproximativ 4,3%.
Digi este prezentă cu operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia.
La data de 30 septembrie, activele totale ale companiei se ridicau la 2,15 miliarde euro, de la 1,92 miliarde de euro la finele anului trecut.
Digi rămâne o companie puternic îndatorată, indicator care se situa la 2,02 miliarde de euro la 30 septembrie, comparativ cu 1,75 miliarde de euro la 31 decembrie 2019.
Titlurile Digi Communications sunt listate la Bursa de Valori București.
Nivelul de închidere atins în ședința bursieră din 13 noiembrie a fost de 32,9 lei/acțiune, la care compania are o capitalizare 3,29 miliarde de lei, de la prețul de 40,00 lei/acțiune al ofertei publice care a adus acest emitent în ringul de tranzacționare, în luna mai 2017.