iHunt Technology Import Export Ploiești, producător sub brand propriu de telefoane mobile, a consemnat în primele nouă luni o creștere a cifrei de afaceri de 62,1%, la 26,65 milioane de lei. Profitul net obținut în perioada analizată a fost de 3,86 milioane de lei, de la 102.704 lei la 30 septembrie 2019.
"Raportat la previziunile construite pentru anul 2020 în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat în AGOA din 28.04.2020, la 30.09.2020, profitul realizat a depășit cu 37,5% rezultatul net bugetat, marja brută din exploatare cu 5,14 p.p., iar cifra de afaceri a atins 89% din nivelul așteptat pentru anul 2020. La această evoluție a contrinbuit, în măsură importantă, creșterea vânzărilor, susținută, pe de o parte, de diversificarea și adaptarea continuă a portofoliului de produse la piața țintă, de care echipa iHunt continuă să fie foarte apropiată", se arată în raportul trimestrial al companiei.
În perioada de raportare, iHunt a lansat 4 noi modele de telefoane marca iHunt, pentru care numărul de precomenzi au confirmat așteptările managementului.
"Alături de maximizarea avantajului experienței și poziției câștigate în comercializarea online a produselor sale, chiar și în contextul dificil antrenat de pandemia COVID19, iHunt a continuat să își dezvolte și prezența offline, numărul de magazine fizice partenere iHunt depășind 150. Pe de altă parte, avantajul prezenței echipei iHunt în China, relațiile de durată cu furnizorii chinezi și optimizarea lanțului logistic, care asigură îi prioritatea în mediile de producție și transport din China, au consolidat poziția concurențială a iHunt și deschid oportunități noi în contextul actual, precum pătrunderea pe piețe externe prin vânzarea de stocuri către retaileri cu dificultăți de aprovizionare", scrie în raport.
Pe lângă creșterea vânzărilor, conducerea iHunt a urmărit optimizarea structurii de cheltuieli și creșterea profitabilității afacerii, astfel încât, la 30.09.2020, în timp ce veniturile raportate erau cu 62,1% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut, creșterea cheltuielilor din exploatare a fost de 35,3%.
CITEȘTE ȘI Un profesor din Sibiu le predă din sala de clasă elevilor aflați acasă: Școala online are o oarecare eficiență dacă e luată în serios, însă niciodată nu poate înlocui școala față în față. Elevii să înțeleagă că pandemia va trece, să nu lase garda jos
Pentru continuarea procesului de dezvoltare asumat de către conducerea companiei, AGEA iHunt Technology Import Export a aprobat un program de emisiune de obligațiuni în valoare de cel mult 7.000.000 lei, operațiune anunțată în premieră de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Orange a câștigat în fața Vodafone ultimele loturi ale licitației Guvernului pentru tablete. Diferența dintre cele două oferteConform informațiilor disponibile pe site-ul BVB, valoarea de capitalizare de piață a iHunt Technology Import Export a crescut de la 10.857.000 lei la începutul anului 2020, la 14.734.500 lei la finalul perioadei de raportare, depășind 41.000.000 lei la data întocmirii raportului trimestrial (12.11.2020).
În 2019, compania a înregistrat o ușoară creștere a business-ului, de 1%, la 24,93 milioane de lei, iar profitul net a urcat cu 31,3%, la 633.509 lei.
iHunt technology Import Export Ploiești a fost înființată în anul 2015 și are ca obiect de activitate comerțul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet.
Firma a început în 2015 cu activitate de distribuire de telefoane mobile fabricate din China, dar din 2017 a început și vânzarea de aparate sub marcă proprie. În 2018, telefoanele marca iHunt reprezentau 80% din vânzările firmei.
CITEȘTE ȘI Black Friday 2020. LISTA ofertelor: de la mașini și vacanțe la aur și teste COVID-19
În februarie 2018, Profit.ro a anunțat în premieră că iHunt Technology Import Export Ploiești se va lista la cota Aero a Bursei de Valori București, banii atrași în urma operațiunii urmând să susțină dezvoltarea gamei de produse electronice sub brandul iHunt.
“Am decis începerea procedurii de listare la Bursa de Valori București pe piața Aero pentru a atrage în acționariat noi parteneri strategici. Cu banii atrași din listare se dorește dezvoltarea gamei de produse electronice sub brandul iHunt. Vizăm oferirea spre vânzare a unui număr de acțiuni reprezentând între 10% și 25% din companie”, spunea atunci Cezar Cătălin Stroe, șeful companiei și acționar majoritar.
Cinci luni mai târziu, un pachet de 10% din acțiunile iHunt a fost vândut la BVB.