Deși a avut afaceri în creștere cu aproape 18%, producătorul de hârtie, carton și ambalaje Vrancart, aflat în portofoliul SIF Banat Crișana, și-a redus cu 4,6% profitul net.
Vrancart Adjud (VNC) a realizat în primul semestru venituri din cifra de afaceri de 140,58 milioane lei, cu 17,84% peste cele de 119,30 milioane lei din perioada similară a anului trecut. Rezultatul din exploatare a coborât cu 6,67%, la 12,86 milioane lei, de la 13,78 milioane lei, iar profitul net a scăzut cu 4,63%, la 10,92 milioane lei, de la 11,45 milioane lei. Este o ameliorare a ritmului întrucât la T1 câștigul net era de numai 3,02 milioane lei.
La data de 30 iunie, activele totale ale Vrancart se ridicau la 370,02 milioane lei, fiind cu 2,53% mai mari decât cele de 360,88 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același răstimp, datoriile totale au urcat cu 5,68%, la 140,58 milioane lei, de la 168,31 milioane lei. O parte a acestora este reprezentată de emisiunea de obligațiuni în valoare de 38,25 milioane lei, scadentă în martie 2024 cu care compania a ieșit pe piață în primavera anului trecut și care a fost subscrisă în proporție de 96,40% chiar de companie în care SIF Banat Crișana (SIF1) compania care are pachetul majoritar de 75,06% al Vrancart.
Vrancart este listată la cota Bursei de Valori București și la ultimul preț de închidere de 0,1725 lei/acțiune, capitalizarea de piață a Vrancart se ridică la 177,96 milioane lei (38,21 milioane euro).