Apocalipsa după Romcab. Prodplast este una dintre firmele afectate de impasul din piața cablurilor electrice și a afișat pierderi la 9 luni

Apocalipsa după Romcab. Prodplast este una dintre firmele afectate de impasul din piața cablurilor electrice și a afișat pierderi la 9 luni

Sursa foto: Petrovitch11 / dreamstime.com

Adrian Panaite
Adrian Panaite
scris 20 nov 2017

Cifra de afaceri a producătorului de mase plastice Prodplast a scăzut cu o treime în primele 3 trimestre, iar compania a trecut pe pierdere. Raportul directoratului invocă drept principală cauză intrarea în insolvență a unor clienți. Profit.ro semnala încă din luna martie că șocul de la Romcab se va transmite în întreaga piață a furnizorilor de materii prime și a distribuitorilor de cabluri.

Prodplast București (PPL) a realizat în primele 9 luni o cifră de afaceri de 30,50 milioane lei, cu 36,47% mai mică decât cea de 48,01 milioane lei din perioada similară a anului trecut. În aceste condiții, câștigul operațional EBITDA s-a prăbușit de peste 8 ori, la aproximativ 687.000 de lei, de la 5,94 milioane lei. La nivelul rezultatului net, Prodplast a realizat o pierdere la 9 luni de aproximativ 310.000 de lei, după ce în primele 3 trimestre din 2016 avusese un profit net de aproximativ 972.000 de lei.

Urmărește-ne și pe Google News

La S1, pierderea era de aproximativ 816.000 de lei.

Sunt rezultate influențate de cutremurul din piața cablurilor electrice de la începutul acestui an, când compania Romcab Târgu Mureș (MCAB) și-a cerut insolvența după ce a raportat pentru anul trecut pierderi catastrofale, de 178,23 milioane lei.

Raportul directoratului notifică piața asupra acestui impas: „În primele 9 luni ale anului 2017 a fost resimțit în continuare contextul nefavorabil de piață. Intrarea în insolvența a unor clienți importanți a dus la un dezechilibru vizibil și în evoluția vânzărilor și a profitului primelor 9 luni din 2017".

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/foto-decathlon-a-deschis-in-romania-primul-centru-logistic-din-sud-estul-europei-care-va-aproviziona-trei-tari-centrul-construit-de-compania-uneia-dintre-cele-mai-bogate-familii-belgiene-17395160

Informațiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Șocul se resimte în primul rând prin faptul că nimeni nu mai pune risc în această piață, pentru că Prodplast nu avea neapărat cea mai mare expunere pe Romcab, iar în raportarea semestrială păiața era informată că societatea deținea asigurare împotriva riscului de neplată la CESCE (una dintre cele mai importante companii de asigurări in lume), atât față de relațiile comerciale cu Romcab, cât și cu Proenerg SRL, care și-a cerut, de asemenea, insolvența. În plus, Prodplast are asigurate și raporturile cu un al 3-lea client care prezintă grad ridicat de risc de neplată și a cerut deja rescadențarea plăților.

Cum întregul sector unde Prodplast era furnizor de materii prime este afectat, și compania resimte unda de șoc la nivel operațional. „În continuare există probleme de finanțare în piața de cabluri electrice, una dintre principalele piețe în care activăm”, spune raportarea financiară semnată de directorul general, Tudor Georgescu.

Profit.ro semnala încă de la începutul lunii martie că insolvența Romcab a creat o undă de șoc pentru piața de cabluri electrice, în primul rând prin îndatorarea distribuitorilor de cabluri electrice la producătorii de cupru în vederea achiziției de materii prime pentru Romcab. Datoriile au fost contractate în special la furnizorii de cupru, în special firmele germane MKM Mansfelder Kupfer und Messing GmbH și Codelco Kupferhandel GmbH, care apar, de altfel, și în masa credală de la Proenerg.

La 30 septembrie, activele totale ale Prodplast se ridicau la 74,36 milioane lei, fiind în creștere cu 1,68% față de cele de 73,13 milioane lei de la finele trimestrului al 3-lea din 2016. Compania este listată la cota Bursei de Valori București, iar acțiunile au scăzut cu 7,04% în contextul raportării financiare, până la prețul de 2,6400 lei/acțiune, la care capitalizarea de piață a Prodplast este de 45,07 milioane lei (9,71 milioane euro).

viewscnt
Afla mai multe despre
prodplast
romcab
proenerg
bvb
bursa
tudor georgescu
insolventa
cesce