În primele 6 luni ale anului, producătorul de componente auto UAMT Oradea și-a diminuat cu peste 50% vânzările și a raportat un rezultat negativ în contextul blocajului sectorial din Europa.
UAMT Oradea (UAM) a realizat în primul semestru venituri totale de 44,02 milioane lei, cu 52,59% mai mici decât cele de 92,86 milioane lei din perioada similară a anului trecut. „Piața de profil este afectată atât de orientarea politică spre tehnologii nepoluante (hibrid sau electric), care generează costuri și prețuri mărite, cât și de prudența manifestată de consumatorul final în contextul pandemiei COVID 19”, spune compania în raportarea semestrială. „Prețurile crescute ale produsului final, pe care consumatorul trebuie să le suporte, s-au suprapus reacției normale dată de incertitudinile politice, economice și sanitare ale perioadei.”
În același interval de raportare, cheltuielile totale ale companiei s-au redus cu 48,68%, la 46,58 milioane lei, de la 90,71 milioane lei. În acest context, compania a trecut pe pierdere cu un rezultat negativ de 2,72 milioane lei, față de profitul brut de 1,88 milioane lei raportat la S1 2019. La T1, pierderea era cu puțin peste 690.000 de lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La 30 iunie, activele totale ale UAMT se ridicau la 153,01 milioane lei, în scădere cu 1,78% față de cele de 155,79 milioane lei de la 1 ianuarie 2020. În același răstimp, datoriile totale au avut un declin marginal, de 0,09%, la 53,50 milioane lei, de la 53,55 milioane lei.
UAMT Oradea, fondată în 1951 sub numele Întreprinderea de Stat Bernath Andrei, produce și comercializează componente auto, piese injectate din material plastic și cauciuc și piese ambutisate pentru sectorul auto și industria bunurilor de consum. Acționar majoritar este Ioan Stanciu, cu 65,40% din acțiuni. Titlurile UAMT Oradea sunt listate la Bursa de Valori București și la ultimul preț de închidere de 1,4500 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se situează la 57,25 milioane lei (11,82 milioane euro).