Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), unul dintre patronatele transportatorilor rutieri, a prezentat, joi dimineață, cum s-a desfășurat negocierea privind prețul maxim al polițelor RCA pe perioada de șase luni de înghețare a tarifelor, susținând că președintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a propus mai întâi un preț exagerat, de 9.800 lei pe an pentru un camion cu masa peste 16 tone, pentru ca apoi, la opoziția transportatorilor, să revină cu o propunere complet diferită, de 7.960 lei.
Miercuri, reprezentanții patronatelor din transporturi au avut discuții cu șefii ASF privind prețurile maxime ale polițelor RCA pe care urmează să le fixeze ASF.
"Domnul Mișu Negrițoiu a prezentat propunerea de tarif RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone, aceasta fiind în cuantum de 9.800 lei/an. Președintele ASF, observând nemulțumirea manifestată de către transportatori, a explicat faptul că a luat în considerare alocarea unor costuri de administrare în cuantum de 40% inițial, după care l-a scăzut la 35% pentru produsul de asigurare obligatoriu numit RCA", a precizat COTAR, într-un comunicat. .
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ulterior, Negrițoiu ar fi acceptat să propună un tarif mult mai rezonabil.
"În fața argumentelor aduse de către transportatori, domnul Negrițoiu a început negocierea tarifului RCA, încercând din răsputeri să mențină o cotație cât mai ridicată a acestui produs de asigurare obligatoriu, adresând, în final, propunerea de 7.960 lei, pentru autovehicule de peste 16 tone, clasa B0", a menționat patronatul.
COTAR îl acuză, în urma acestui comportament, de iresponsabilitate pe șeful ASF, care ar fi negociat "RCA exact ca un precupeț din piața Matache".
La sediul ASF sunt programate, joi, discuții privind prețurile polițelor RCA la celelalte categorii de autovehicule, inclusiv pentru mașini înmatriculate pe persoană fizică.
Agenția News.ro a relatat, miercuri seară, că prețul maxim al poliței de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) pentru un camion cu masa peste 16 tone va fi de 7.690 lei, peste nivelul de referință anunțat în urmă cu o lună, iar tarifele ar putea intra în vigoare de la 1 noiembrie.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cel mai mare investitor din piața asigurărilor discută intrarea în acționariatul firmei care ne vinde polițele obligatorii de locuință"Conform discuțiilor purtate de Augustin Hagiu în compania celorlalți lideri patronali cu cei de la ASF, prețul maximal pentru B0 la un cap tractor nu poate depăși după 1.11.2016 (data preconizată la care HG emis de Guvern ar putea apărea în Monitorul Oficial și ar produce efecte) prețul de 7.960 lei", arată un mesaj transmis miercuri seară membrilor FORT.
Marți, cele patru patronate ale transportatorilor rutieri care au organizat proteste în 15 septembrie, între care și FORT, au amenințat cu noi mișcări de stradă în cazul în care Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) nu respectă protocolul semnat la jumătatea lunii trecute și să încarcă prețul polițelor RCA cu costuri suplimentare.
Guvernul a dat dreptul ASF, prin Ordonanță de Urgență, să fixeze prețuri maxime pentru polițele RCA pentru o perioadă de șase luni.
ASF a anunțat pe 15 septembrie, după întâlnirea cu reprezentanții transportatorilor rutieri care au organizat protestele la nivel național, că urma să stabilească un tarif de referință pentru asigurările auto obligatorii RCA, estimând un nivel de 7.500 de lei pe an în cazul camioanelor de peste 16 tone.
Însă președintele ASF, Mișu Negrițoiu, a declarat săptămâna trecută, într-un interviu acordat Profit.ro, că ținta de tarif RCA calculată inițial în prezența asociațiilor transportatorilor va fi modificată.
Cea mai importantă influență va veni dinspre reevaluarea cheltuielilor administrative suportate de firmele de asigurare.
Guvernul a aprobat, recent, la presiunile patronatelor din transportul rutier, o Ordonanță de Urgență care impune înghețarea prețurilor RCA pentru șase luni, prin fixarea unor prețuri maxime de către ASF.
CITEȘTE ȘI Deutsche Bank a atras 1,5 miliarde dolari printr-un plasament privat de obligațiuni, după un altul de 3 miliarde dolariSurse din piață au declarat, pentru News.ro, că mai multe companii prezente pe piața RCA așteaptă să afle tarifele maxime stabilite de ASF pentru a decide dacă vor rămâne sau nu pe piața RCA.
”În funcție de tarifele stabilite de ASF, firmele de asigurări vor decide dacă vor continua sau nu să mai vândă asigurări RCA”, au declarat, pentru News.ro, surse din piață.
În cazul în care tarifele maxime fixate de către ASF pe perioada înghețării prețurilor vor fi considerate prea mici, companiile de asigurări vor fi dezinteresate să vândă polițe, ceea ce ar putea genera probleme șoferilor cărora le expiră polițele.
Piața RCA este zguduită de probleme, în condițiile în care două companii de pe piață, Astra și Carpatica Asig, au intrat în faliment, iar City Insurance și Euroins se află în diverse proceduri speciale. Pe piața RCA au rămas acum doar opt jucători: Euroins, City Insurance, Allianz-Țiriac, Generali, Asirom, Omniasig, Groupama și Uniqa.