Una dintre cele mai cunoscute bănci la nivel mondial, banca britanică Barclays, a concediat peste 5.000 de angajați în 2023, ca parte din planul de a eficientiza și de a reduce cheltuielile.
Se estimează că Barclays a redus aproximativ 5.000 de locuri de muncă în întreaga lume în 2023, ca parte a inițiativei sale de reducere a costurilor care a început la sfârșitul anului trecut. Cifra este de aproximativ 5% din forța de muncă totală în acest moment, scrie Euronews.
Banca are în total circa 85.000 de angajați.
Reducerile de locuri de muncă sunt de așteptat să fie o combinație de concedieri reale și renunțarea la posturile vacante care nu vor fi ocupate până la urmă. Se așteaptă ca detaliile complete să fie dezvăluite împreună cu publicarea datelor financiare ale băncii pe 20 februarie, dar acest plan de reducere a costurilor este de așteptat să fie evaluat la aproximativ 1 miliard de lire sterline (1,16 miliarde de euro).
Mișcarea a afectat în principal funcția de director de operațiuni Barclays UK, precum și Barclays Execution Services (BX), deoarece grupul se îndreaptă spre a deveni mai puțin grele.
Un purtător de cuvânt al băncii de investiții a subliniat că Barclays făcea acest lucru ca „parte a programului său de eficiență în curs de desfășurare, menit să simplifice și să remodeleze afacerea, să îmbunătățească serviciile și să ofere profituri mai mari”.
Barclays caută oportunități mai atractive
Barclays se luptă de ani de zile cu modul în care se descurcă divizia sa de servicii bancare de investiții, ducând chiar la speculații conform cărora grupul a renunțat la mii de clienți de servicii bancare de investiții. Procedând astfel, se așteaptă să furnizeze mai mult capital pentru mai multe întreprinderi generatoare de profit.
Grupul s-a confruntat, de asemenea, cu o serie de scandaluri care i-au încurcat pe foștii CEO în ultimii câțiva ani. Jes Staley, care a fost CEO Barclays timp de șase ani, s-a confruntat cu acuzații de relație mai strânsă cu pedofilul condamnat Jeffrey Epstein, decât a dezvăluit anterior.
CITEȘTE ȘI VIDEO Imperiul News Corporation al magnatului american Rupert Murdoch angajează în RomâniaAcest lucru a dus la o luptă lungă și controversată cu autoritățile de reglementare ale orașului, care a dus în cele din urmă la demisia lui Staley în noiembrie 2021. În octombrie, Autoritatea de Conduită Financiară din Regatul Unit i-a interzis lui Staley să dețină vreun rol de conducere în oraș și l-a amendat cu 1,8 milioane de lire sterline pentru că nu a dezvăluit măsura. a relației sale apropiate cu Epstein.
În 2012, CEO-ul de atunci, Bob Diamond, a fost, de asemenea, acuzat de manipularea ratei Libor, precum și criticat pentru eșecul său de a-și face un nume pentru Barclays printre băncile de investiții importante de pe Wall Street.
De asemenea, Barclays nu a reușit să-și mențină vârful post-COVID din aprilie 2022, prețurile acțiunilor scăzând cu până la 35% până la sfârșitul anului 2023. Acest lucru a condus la o reducere a costurilor care devine deosebit de necesară chiar acum, ceea ce creditorul speră că o va face. de asemenea, creați mai mult spațiu pentru a angaja mai mult personal de la front-office în cele mai importante divizii ale sale.
De asemenea, se așteaptă să se pună mai multă accent pe automatizare și tehnologie în anul viitor.
Potrivit actualului CEO CS Venkatakrishnan, „Modulăm întotdeauna dimensiunea forței noastre de muncă peste tot în lumea în care ne aflăm și asta vom continua să facem”.
Clienții își doresc acum servicii bancare specializate - nu universale
Barclays se află deja pe partea inferioară a evaluărilor, în comparație cu băncile mari din Marea Britanie precum NatWest, precum și cu alți mamuți de pe Wall Street precum Morgan Stanley, Goldman Sachs și JP Morgan.
Acest lucru se datorează în mare parte faptului că majoritatea clienților și investitorilor nu mai sunt atrași de serviciile bancare universale, preferând în schimb băncile mult mai specializate care oferă doar unul sau două tipuri de servicii, cum ar fi banca comercială sau de retail.
Mai mult, Barclays a fost criticată și în Marea Britanie pentru că nu a evoluat sau nu a adaptat serviciile la condițiile economice ale țării, cum ar fi recesiunea sau mediul post-criză financiară. Aceste critici au lovit în principal sucursalele de tranzacționare cu carduri de credit și cu venit fix ale băncii.