Procesul a fost lansat în urmă cu cinci ani de avocatul Walter Merricks, fost șef al Serviciului de Mediere Financiară din Marea Britanie, după ce Mastercard a pierdut un apel împotriva unei decizii a Comisiei Europene din 2007, potrivit căreia taxele cerute comercianților de MasterCard pentru procesarea plăților la nivelul UE ar fi fost excesive.
CITEȘTE ȘI Îmbuteliatorul Pepsi pierde în România procesul pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscutComisioanele au fost plafonate ulterior pe întreg teritoriul Uniunii.
Merricks acuză Mastercard că, între anii 1992 și 2008, ar fi cerut comisioane nejustificat de mari pentru plățile cu cardul la comercianți, comisioane care s-arr fi reflectat în prețuri mai mari pentru 46,2 milioane de consumatori.
“Mastercard a încălcat legea concurenței în mod susținut, impunând comisioane excesive la tranzacțiile cu cardul pe o perioadă îndelungată și într-o manieră despre care trebuie să fi știut că înseamnă o taxă invizibilă pentru consumatorii britanici”, a declarat acesta, citat de Reuters.
Reprezentanții MasterCard au negat acuzațiile, arătând că sunt ca nefondate.
Acțiunea legală împotriva MasterCard, prin care sunt cerute cele mai mari daune din istoria Marii Britanii, cade sub incidența unei legi prin care consumatorii britanici devin automat reclamanți dacă nu aleg să se retragă. Astfel, orice rezident din Marea Britanie care avea peste 16 ani în perioada 1992-2008 și care a efectuat plăți cu cardul, numerar sau cec în intervalul analizat este automat reclamant în acest caz.
Dacă instanța va acorda cele 14 miliarde de lire cerute drept despăgubiri și niciun reclamant nu se retrage din dosar, fiecare reclamant eligibil ar putea primi 300 de lire.