Barclays va cere unui număr de 7.000 de companii să facă mai multe tranzacții cu ea, în caz contrar să caute altă bancă, intenția fiind să păstreze doar clienții care aduc profituri semnificative, transmite Bloomberg.
Barclays a lansat în luna decembrie un nou sistem informatic, numit Flight Deck, care listează clienții diviziei de trading în funcție de rentabilitatea capitalului, ceea ce permite băncii să prioritizeze cele mai avantajoase relații de afaceri și să îi excludă pe cei mai puțin profitabili, scrie News.ro.
Începând din 2014, Barclays a renunțat la 17.000 de clienți, în condițiile în care reglementările mai stricte în domeniul capitalul au redus rentabilitatea relațiilor cu companiile mai mici, iar noul sistem informatic a identificat alți 7.000 de clienți care ar putea fi nevoiți să caute altă bancă parteneră.
Băncile globale de investiții au renunțat la clienții mici și caută o cotă mai mare pe piața afacerilor cu elita managerilor de fonduri.
CITEȘTE ȘI Deutsche Bank recunoaște că a înșelat investitorii în tranzacțiile cu acțiuni din SUABănci precum Citigroup și HSBC își selectează mai strict clienții, concentrându-se pe cei mai importanți manageri de fonduri.
Ca regulă generală, Barclays vrea o rentabilitate a capitalului de cel puțin 10% din partea fiecărui client. Cei care nu îndeplinesc criteriul pot fie să crească afacerile cu banca fie să plece în cadrul unei tranziții supravegheate.