UniCredit a încetat să se promoveze pe Facebook și nu va mai folosi serviciile de marketing și publicitate furnizate de platforma socială până când compania nu își va îmbunătăți standardele etice, a anunțat directorul general al grupului italian, Jean Pierre Mustier.
“Facebook nu acționează într-un mod etic…Nu vom mai folosi (platforma) până când nu va avea un comportament etic”, a spus Mustier, la o conferință cu analiștii după anunțarea rezultatelor financiare la șase luni.
UniCredit a luat această decizie la finele lunii martie, a precizat Mustier, citat de Reuters.
CITEȘTE ȘI Efectele deciziei de politică monetară a BNR: Scad dobânzile, crește cursulÎntrebat dacă decizia are legătură cu scandalul Cambridge Analytica, șeful UniCredit a răspuns pozitiv.
În primăvară, Facebook s-a aflat în centrul unui scandal global, după ce în presă au apărut informații potrivit cărora firma de consultanță politică Cambridge Analytica, care l-a sprijinit pe Donald Trump în campania electorală, a obținut abuziv datele a 50 de milioane de utilizatori ai rețelei sociale. Numărul utilizatorilor afectați a fost estimat ulterior la circa 87 de milioane.
UniCredit nu este prima bancă europeană care a încetat să se promoveze pe Facebook în urma scandalului.
În martie, banca germană Commerzbank a anunțat că și-a suspendat reclamele de pe Facebook pe o perioadă nedeterminată.
UniCredit a raportat un profit net ajustat de 2,13 miliarde de euro în prima jumătate a anului, în urcare cu 4,7% față de aceeași perioadă din 2017. În România, grupul a obținut un profit consolidat de 60 milioane de euro, cu 27% mai mare comparativ cu un rezultat de 47 milioane de euro înregistrat după primele șase luni ale anului trecut, în principal pe fondul creșterii veniturilor din dobânzi.