BRD se va concentra în continuare pe creștere organică, însă achiziția unei bănci este luată în considerare în viitor, dacă va exista o oportunitate, la un preț bun, a declarat directorul executiv al băncii, Philippe Lhotte.
“Da, de ce să nu cumpărăm alte bănci? Suntem pragmatici. Nu este strategia noastră să cumpărăm bănci, dar o vom face dacă va fi o bună afacere. În 2-3 ani poate o vom face, până acum n-am văzut oportunitatea, cu un portofoliu de calitate la un preț bun”, spune Lhotte.
Până atunci, BRD se va concentra pe creștere organică, pentru care directorul executiv al instituției vede “un potențial fantastic”. “Nu văd niciun segment de piață care să nu aibă perspective foarte bune de progres, poate cu excepția creditelor imobiliare, dacă va fi adoptată forma actual a legii dării în plată… Toate segmentele de piață se dezvoltă foarte bine. Sunt creșteri importante pe internet banking, mobile banking, și nu numai. Am ajuns să avem, în medie, 3 produse pe client. În viitor poate un client va avea chiar 6 produse și să aibă nevoie de toate”, spune Lhotte.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut, grupul BRD a avut venituri mai mici și un rezultat operațional în scădere, însă reducerea costului cu riscul a permis raportarea unui profit de 467 de milioane de lei, de aproape șapte ori mai mare decât în 2014 și o rentabilitate a capitalurilor de 7,8%. Evoluție pozitivă au avut în special două linii de afaceri - retail și mari clienți corporativi, iar veniturile trimestriale au trecut pe creștere.
Venitul net bancar s-a diminuat cu 4,4% în 2015 în comparație cu 2014, până la 2,5 miliarde de lei, în condițiile în care ratele de dobândă au scăzut la minime istorice, iar anumite comisioane pentru clienți persoane fizice au fost anulate sau diminuate. Banca a redus, însă, cheltuielile operaționale cu 2,3%, la 1,3 miliarde de lei, în principal ca urmare a economiilor la cheltuielile imobiliare, cu servicii de consultanță și cu angajații.