Revolut vrea să lanseze o sucursală în România în primul trimestru din 2024 și vizează top 10 al băncilor după active, respectiv top 3 după numărul de clienți, a declarat Gabriela Simion, general manager sucursala Revolut România.
"Ca active probabil că vom fi în top 10. Ca număr de clienți vom fi în top 3, dar ca active ținând cont că am început partea de creditare nu ne putem compara cu o instituție financiară care face acest lucru de 25 de ani. Cred că vom reuși să ne situăm în top 10....Noi vom continua cu acest model full digital. Din punctul acesta nu se va schimba nimic. Se va schimba din punct de vedere al procesării plăților, din punct de vedere al unor produse și servicii pentru că va exista un mix de produse care vor fi oferite de sucursala locală, produse care vor fi oferite în continuare de banca din Lituania și produse trading care vor fi oferite de grup. În continuare vom avea acest ecosistem de produse și servicii, iar din ele vom lua anumite produse și le vom localiza. De exemplu, contul curent cu IBAN și cu plățile, acesta vor fi locale", a spus Gabriela Simion pentru Agerpres.
Ea a afirmat că banca evaluează toată gama de produse care pot fi lansate în România, printre acestea fiind creditarea ipotecară.
În prezent banca are depozite în valoare de 550 de milioane de euro. Creditarea a fost lansată de mai puțin de un an și până în prezent au fost date împrumuturi în lei echivalând 90 milioane de euro. Rate de credite neperformante este sub media pieței, dar banca nu a oferit o cifră.
Revolut marchează a cincea aniversare în România, prima sa piață după numărul de clienți retail și a doua ca mărime la nivel global, după Regatul Unit. Revolut are acum peste 2,8 milioane de clienți retail, în România. După București, unde are 540.000 de clienți, Iașiul devine al doilea oraș din România cu peste 100.000 de utilizatori Revolut. În ultimele 12 luni, clienții români au efectuat 236 de milioane de tranzacții cu cardul și au depozitat în conturile lor Revolut mai mult de jumătate de miliard de euro.
Din mai 2022, și antreprenorii români beneficiază și de expertiza internațională în plăți și digital banking oferită de aplicația financiară. Revolut Business a lansat inițial o ofertă de 4 planuri financiare pe piața locală, incluzând contul IBAN în moneda locală. În 12 luni, numărul clienților B2B s-a triplat, începând cu 30 aprilie 2023 față de 30 aprilie 2022.
Lansată la nivel global în 2017, Revolut Business a dezvoltat peste 20 de produse concepute pentru a ajuta companiile care doresc să-și gestioneze mai eficient finanțele și a procesat tranzacții în valoare de peste 110 de miliarde de lire sterline pentru clienții săi din segmentul de business.