Rebranding la Banca Transilvania: Sigla, schimbată pentru a doua oară, acum cu tricolor

Rebranding la Banca Transilvania: Sigla, schimbată pentru a doua oară, acum cu tricolor
scris 15 sep 2016

Galben, roșu și albastru, în loc de galben și negru, pe același scut păstrat ca element grafic. Redesenarea siglei este principala schimbare în rebrandingul Băncii Transilvania, pentru care a angajat compania Brandient. Sloganul “Banca oamenilor întreprinzători” și “Zânul”, personajul folosit în majoritatea reclamelor instituției financiare, au scăpat neatinși de noua identitate de brand.

Ce ar trebui să aducă nou, în percepția publică, tricolorul pe scutul din sigla băncii? Instituția arată, într-un comunicat, că noul limbaj vizual este parte din noua identitate de brand “care exprimă ideea de România, modernitate, respect și energie, valori cu care BT se identifică”.

Urmărește-ne și pe Google News

Acesta este cel de-al doilea rebranding din istoria băncii, după cel din 2003. Elementele puternice, despre care specialiștii instituției au considerat că au adus pana acum “vizibilitate, favorabilitate și simpatie”, au rămas neatinse: scutul – ca element grafic al siglei, galbenul BT și “Zânul”, personaj al cărui scop este să ofere comunicrii bancii “unicitate și un mod prietenos de a transmite informații”. Potrivit reprezentanților băncii, BT rămâne, ca poziționare, “Banca Oamenilor Intreprinzători”, în condițiile în care, potrivit sondajelor, unu din trei antreprenori care încep o afacere aleg BT. 

“Banca Transilvania se află acum într-o nouă etapă de dezvoltare și de maturizare, iar noul concept de brand reflectă foarte bine ceea ce suntem: bancă românească și campion local, care susține cu respect, pasiune și idei noi spiritul antreprenorial românesc și vise care se transformă în realizări”, declară Horia Ciorcilă, Președintele Consiliului de Administrație al băncii.

Rebrandingul a fost realizat împreună cu Brandient, companie romanească de consultanță în strategie și design de brand, înființată de Aneta Bogdan. Proiectul a cuprins mai multe etape: audit, redesenarea identității vizuale, trasarea strategiei de brand și de comunicare și implementarea, etapă aflată în derulare atât la nivelul băncii, cât și al companiilor Grupului Financiar Banca Transilvania.

Dacă “Prima Casă” ar fi un oraș, ar fi al doilea cel mai mare oraș din țară CITEȘTE ȘI Dacă “Prima Casă” ar fi un oraș, ar fi al doilea cel mai mare oraș din țară

În grupul Financiar Transilvania există peste 20 de sub-branduri de produse și servicii, fundații, competiții sportive, cafenea bancară și evenimente de shopping bancar.

Banca Transilvania funcționează de 22 de ani, înființată în Cluj-Napoca și extinsă apoi la nivel național. În prezent este una dintre cele mai mari bănci din țară, cu peste 7.300 de angajați și 2,2 milioane de clienți. Media de vârstă a angajaților este de 34 de ani, iar pentru aproximativ 1.600 dintre aceștia, BT este primul loc de muncă. Banca a încheiat primul semestru al anului cu un profit net de 458 milioane de lei și venituri de 1,41 miliarde de lei, cu aproape 50% peste rezultatul raportat în același interval al anului trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
banca transilvania
sigla
rebranding
brandient