Raiffeisen Bank a redus temporar la zero, In perioada 17 martie - 30 aprilie, comisioanele aferente incasarilor prin card la POS si e-commerce, pentru comercianții si institutiile publice, măsură care nu a a mai fost anunțată până acum de altă bancă. La comercianți, Raiffeisen are instalate circa 19.300 de terminale electronice de plată EPOS.
Masura se aplica tuturor celor care detin in prezent contracte de acceptare la plata a cardurilor cu Raiffeisen Bank și a fost decisă, potrivit băncii, pentru a-și ajuta clienții să depășească în siguranță perioada pandemiei COVID19 și pentru a încuraja plățile electronice la comercianți, evitând riscul de contaminare prin folosirea numerarului.
Până acum, nicio altă bancă nu a mai anunțat că renunță la veniturile obținute de la comercianții care acceptă plăți cu cardul prin POS-urile instalate de ele sau prin soluțiile de e-commerce. ING Bank a comunicat recent doar că va amâna cu trei luni, în perioada crizei, o scumpire anunțată anterior, care ar fi urma să majorize comisionul aplicabil clienților micro și IMM.
Raiffeisen Bank are circa 2 milioane de clienți persoane fizice, 100.000 IMM-uri și 5.600 de companii. Rețeaua dințară include peste 400 de unități, 900 de ATM-uri, aproximativ 19.300 de EPOS-uri si 210 de automate multifuncționale MFM.
Banca precizează că va menține continuitatea activității în această perioadă, va efectua operațiuni bancare cu precădere pe canale online și își sfătuiește clienții să meargă în agențiidoar dacă este absolut necesar și nu au venit recent în țări din listele roșie și galbenă. Clienții aflați în carantina, autoizolare sau alte situații speciale care consider că vor avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, sunt invitați să sune la numărul 0800800555 pentru a stabili cu banca soluții.