Serviciul de internet banking al BCR a atins un milion de utilizatori activi în doi ani de când a fost lansată, peste așteptările băncii, în contextul în care tot mai mulți clienți au trecut la soluții digitale în pandemie.
Platforma George a fost adus de BCR de la banca-mamă Erste Austria și în doi ani a adăugat peste 200 de funcționalități, printre cele mai recente fiind notificările de tip push și managmentul cardurilor (de la comandă și înlocuire la schimbarea codului PIN).
“Am crescut foarte mult zona de activare. Creșteam oricum frumos de la an la an, dar anul acesta, dublat și de pandemie, am crescut undeva cu peste 60% la numărul de clienți și am reușit în doi ani de la lansare să ajungem la 1 milion de clienți unici în George”, spune Marian Ignat, director pentru servicii digitale în BCR.
Banca avea o țintă de 700.000 de clienți pentru 2020. “Următorul milion va fi atins în doi ani de zile, maxim. Următorul milion va fi atins în 2 ani de zile, maxim”, spune Ignat.
La nivel general, BCR are 1,75 milioane de utilizatori (inclusiv firme) de servicii de internet banking.
Banca Transilvania, primul loc după active, chiar în fața BCR, anunța 1,3 milioane de utilizatori de internet banking și 880.000 de utilizatori de mobile banking la jumătatea anului, în creștere cu 10%, respectiv 28% față de primul semestru din 2019. La începutul lui 2020, înainte de pandemie, Revolut anunța că a ajuns la 1 milion de clienți în România.
95% dintre conturile de economii noi de la BCR sunt deschise prin George, o creștere de 70% față de anul trecut. Numărul conturi în valută deschise prin George s-a triplat. Creditele de consum au fost acordate în proporție de 30% exclusiv prin George. Banca a deschis și circa 125.000 pachete de cont George în acest an, arată Ignat. Totodată, 200.000 de utilizatori și-au activat în două luni de la lansare oferte din programul de loializare money back.
“În ultimele luni de zile utilizarea serviciilor digitale a explodat”, spune Cristian Mustață, director adjunct pentru retail din BCR. “Tranzacțiile digitale s-au dublat ca număr. Valoarea medie nu cred că s-a schimbat foarte mult”.
Clienții preferă conectarea la aplicație preponderent pe mobil – 9 din 10 folosesc aplicația de mobil în locul site-ului web. 65% dintre clienții cu sisteme iOS folosesc biometria – touch sau faceid – pentru autentificare și plăți, în timp ce ponderea utilizării sistemelor biometrice e de 40% pe android.
Banca pregătește integrarea conturilor la alte bănci în viitorul apropiat și pentru cel mai îndepărtat vrea să aducă și consilierea financiară a clienților în aplicație. Peste cinci ani Cristian Mustață spune că se așteaptă ca toate operațiunile populației și firmelor să poată fi făcute prin George, inclusiv cele mai complexe, cum este creditul pentru casă.