Patria Bank a înregistrat un profit net de 14,86 milioane lei, în primele nouă luni, în creștere cu 106%, de la 7,2 milioane lei în primele nouă luni ale anului trecut.
Venitul net bancar a urcat cu 12%, la 138,6 milioane lei, scrie News.ro
”Venitul net bancar înregistrează o evoluție pozitivă de 12% față de aceeași perioadă a anului 2021 (+15 milioane lei), cu toate că această evoluție include contracția veniturilor din activitatea financiară de 5 milioane lei generată de evoluția curbei de dobândă aferentă portofoliului de titluri de stat. Banca a înregistrat un rezultat operațional pozitiv pentru primele 9 luni ale anului 2022 în valoare de 34,8 milioane lei și un rezultat net de 14,9 milioane lei într-o dinamică pozitivă de 106% față de aceeași perioadă a anului 2021”, arată raportul băncii.
Creditele nou-acordate au fost în valoare de 764 milioane lei, ceea ce a condus la o creștere a portofoliului de credite performante cu 13%, respectiv 249 milioane lei, comparativ cu decembrie 2021 și cu 13%, respectiv 261 milioane lei, față de septembrie 2021.
Activele toale, în valoare de 3,93 miliarde lei, prezintă o ușoară creștere (+2,6%) față de sfârșitul anului 2021 datorată modificării structurii bilanțiere a băncii: creșterea creditelor nete de 231 milioane lei, +11%, și reducerea activelor lichide cu 114 milioane lei, excedentul de lichiditate fiind plasat în credite Portofoliul de credite (valoare netă) înregistrează o creștere de 12%, +231 milioane lei față de septembrie 2021. În structura, portofoliul performant (stadiul 1+2) înregistrează o crestere de 249 milioane lei (+13%) față de decembrie 2021, în timp ce portofoliul de credite neperformante a înregistrat o scădere de 5 milioane lei (-3%).
”Banca s-a concentrat mai mult pe creditele garantate comparativ cu creditele negarantate în cadrul segmentului Retail (persoane fizice), în principal in mediul urban, prin lansarea de campanii de refinanțare a creditelor ipotecare, dar și prin optimizarea fluxurilor de lucru interne care au condus la oferirea unui timp de răspuns mai rapid clienților”, se menționează în raport.
Vânzările de credite noi au avut o tendință ascendentă, în special pe segmentul creditelor ipotecare, înregistrând în trimestrul III 2022 un volum total de aproximativ 60 milioane lei echivalent, respectiv 39% din totalul vânzărilor din primele noua luni ale anului 2022.
Creditele în sold au înregistrat o evoluție constantă în trimestrul III 2022, corelată cu vânzările noi și cu acțiunile specifice de provizionare aplicate, înregistrând o creștere de 28 milioane lei echivalent, respectiv 54% din creșterea totală înregistrată în primele 9 luni ale anului 2022.
În trimestrul III 2022 volumul sumelor noi atrase în depozite la termen a fost de 30 milioane lei echivalent, înregistrându-se astfel cea mai mare creștere a soldului din cursul anului 2022.
Pe segmentul general al companiilor, banca a înregistrat o creștere de 1% a clienților activi, la 13.021 clienți.