Cota de piață a ING România este în creștere, numărul de clienți activi a depășit 1 milion. Profit brut cu 45% mai mare

Cota de piață a ING România este în creștere, numărul de clienți activi a depășit 1 milion. Profit brut cu 45% mai mare
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 aug 2017

Cota de piață a ING România a atins, în primul semestru, 8,6% pentru împrumuturi și 7,9% pentru depozite, o creștere echilibrată și organică a portofoliului de clienți, cu 1,5% pentru creditare și 0,6% pentru depozite, comparativ cu primul semestru din 2016. Pe parcursul ultimului an, 117.000 noi clienți activi au intrat în portofoliul băncii (creștere de 12%), ajungând la un număr total de clienți activi de 1.054.000.

Strategia băncii din ultimii ani de a accelera transformarea digitală a serviciilor sale, oferind astfel o experiență diferențiată clienților săi, se confirmă prin intensificarea activității în Home’Bank, prin cota de piață în creștere și rezultatele financiare pozitive, transmite compania.

Urmărește-ne și pe Google News
Dolce Sport va deveni Telekom Sport CITEȘTE ȘI Dolce Sport va deveni Telekom Sport

După prima jumătate a anului 2017, veniturile totale ale ING România au ajuns la 698 milioane lei, cu 27% mai mari comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, fără veniturile excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa, în principal datorită volumelor mai mari și a numărului mare de noi clienți activi.

Costurile operaționale au crescut cu 13%, la 352 milioane lei, comparativ cu S1 2016, fiind influențate de investițiile în dezvoltarea activității, IT, infrastructură și noi angajați. Costurile de risc au ajuns la 43 milioane lei, cu 45% mai mult față de iunie 2016, în primul rând datorită creșterii volumului de credite noi și datorită evaluării periodice a portofoliului, pentru a asigura nivele de provizionare adecvate.

Rata creditelor neperformante continuă să fie mult sub media pieței, cu 3,8% la finalul lui S1 2017, și cu 0,8% mai mică față de aceeași perioada a anului trecut.

Profitul brut a ajuns la 303 milioane lei în primul semestru al anului, cu 45% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut, fără venitul exceptional din vânzarea acțiunilor Visa. Creșterea puternică a fost influențată de portofoliul de clienți de retail și corporate, dar și de costul operational și nivelul de risc controlat. Profitul net este de 255 milioane lei.

Rezultatele ING Group

ING Group a anunțat, pe 2 august, un profit brut de 2 miliarde de euro. Creditarea a depășit 6 miliarde de euro, iar depozitele nete au depășit și ele pragul de 5 miliarde de euro. Baza de clienți din segmentul retail a crescut cu peste 700.000, până la 36,5 milioane raportați la finalul primului semestru din 2017.

viewscnt
Afla mai multe despre
ing romania