CEC Bank a încheiat 2022 cu un profit net estimat, neauditat, de 446,8 milioane de lei, în creștere cu 22% față de 2021.
Profitul net al CEC Bank s-a ridicat, în 2022, la 446,8 de milioane de lei (estimat, în curs de auditare), în creștere cu 22% față de 2021. Veniturile nete din dobânzi au însumat 1,54 miliarde de lei, cu 43% mai mari față de 2021.
Creșterea veniturilor din dobânzi a avut loc în contextul creșterii inflației și a dobânzilor interbancare, evoluții care s-au reflectat atât în dobânzile percepute la credite, cât și în bonificațiile oferite pentru depozite. CEC Bank a avut o abordare responsabilă față de deponenți și a operat opt majorări ale dobânzilor oferite la depozite pe parcursul anului 2022.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cheltuielile cu dobânzile aferente depozitelor atrase de la clienți au crescut cu 87%, în contextul majorării cu circa 25% a volumului depozitelor atrase de la clientelă, până la 52,4 miliarde de lei.
Veniturile nete din comisioane au însumat 313,9 milioane de lei, în creștere cu 5,5%, cele mai mari majorări fiind înregistrate pe segmentele de operațiuni bancare realizate prin canalele digitale.
"CEC Bank a continuat și în 2022 programul de transformare și modernizare și a investit în digitalizarea produselor și serviciilor bancare. În același timp, am jucat un rol activ la creșterea gradului de incluziune financiară din România, oferind consiliere și acces la servicii bancare prin intermediul rețelei teritoriale CEC Bank, cu peste 1 000 de unități bancare - cea mai extinsă din România. În 2022, am reușit să atragem peste 165 000 de noi clienți, am crescut numărul de utilizatori ai canalelor digitale cu 54% și am asistat la majorarea cu aproape 75% a volumului de operațiuni prin canalele digitale, care au depășit pentru prima oară pragul de 100 de miliarde de lei.
CEC Bank a continuat să fie un finanțator activ al economiei, cu finanțări de peste 12,5 miliarde de lei acordate companiilor și persoanelor fizice", a declarat Bogdan Neacșu, Președinte CEC Bank.
Portofoliul total de credite acordate clientelei nebancare (sold bilanțier) a crescut cu 14% anul trecut (peste media pieței, de 12,1%), până la 29,3 miliarde de lei.
Depozitele atrase de la clienți au crescut cu circa 25%, până la 52,4 miliarde de lei, segmentul populației având cea mai mare pondere (59%) în totalul surselor atrase.