Retailerul Carrefour România, care deține o rețea de peste 290 de hipermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate, a prelungit un contract de credit închieiat în 2013 cu BRD și a majorat valoarea acestuia la 87,3 milioane euro, pentru perioada 31 ianuarie – 31 iulie 2017. După această perioadă, în august 2017 – ianuarie 2018, creditul va reveni la valoarea de 65 milioane euro.
”Facilitatea de credit este garantată cu ipotecă mobiliară asupra conturilor curente ale societății deschise la BRD”, potrivit unui anunț al companiei.
Potrivit documentului citat, Carrefour a mai majorat temporar valoarea acestui credit în intervalul ianuarie-iunie 2015 de la 65 milioane euro la 155 milioane euro. În decembrie 2015, Carrefour a anunțat că a semnat un acord cu compania germană Rewe pentru preluarea celor 86 de supermarketuri Billa din România, tranzacție evaluată între 95-100 milioane euro. Tranzacția a fost aprobată de Consiliul Concurenței în iunie 2016.
CITEȘTE ȘI Confirmare: AFI Brașov va avea ca ancoră un hipermarket Carrefour de 6.500 mpLa creditul de 83,5 milioane euro participă în calitate de codebitori și împrumutanți și societățile Artima, prin care Carrefour administrează rețeaua de supermarketuri Market, și Columbus Operațional, care administrează magazinele Billa.
Fiecare dintre aceste societăți beneficiază de câte un împrumut de 30 mililioane lei.
Recent, Andreea Mihai, Director de Marketing&Comunicare al Carrefour România, arată într-o solicitare Profit.ro că retailerul ”va continua expansiunea în 2017, pe toate formatele, iar cel mai important eveniment va fi cu siguranță rebranduirea Billa”.
CITEȘTE ȘI Preluarea a două magazine Carrefour Market în Brăila de către retailerul local Zanfir, aprobată de ConcurențăÎn anul 2016, grupul Carrefour a deschis 16 magazine dintre care: 13 magazine Market si 3 magazine tip hipermarket ( 2 in Bucuresti:Park Lake si Bucur Obor si 1 in Piatra-Neamt).
”2016 a fost un an foarte bun (conform INS consumul a crescut cu 8.1%), în mare parte datorat scăderii TVA”, spunea Andreea Mihai, care estimează continuarea creșterii consumului și în acest an, datorită scăderii TVA la 19%.
Carrefour este al doilea retailer din România, după cifra de afaceri obținută în 2015 de 6,18 miliarde lei (1,39 miliarde euro).