Conducerea Autorității de Supraveghere Financiară și reprezentanții confederațiilor patronale și federațiilor reprezentative ale transportatorilor rutieri au convenit, în urma discuțiilor de miercuri seara, ca polițele RCA pentru autovehiculele de peste 16 tone să se încheie la tariful de referință cu respectarea Legii 132/2017, precum și modificarea legislației pentru a permite suspendarea poliței pe perioada în care autovehiculul este parcat din diferite motive.
"În urma discuțiilor purtate aseară, la care au participat din partea ASF domnul președinte Alexandru Petrescu și domnul vicepreședinte Sorin Mititelu, iar din partea transportatorilor COTAR, APTE, APULUM, UNTRR, FORT, s-a convenit ca valoarea polițelor RCA pentru autovehiculele de peste 16 tone să se facă la tariful de referință, conform Legii 132 bonus - malus, așa încât cel care va avea categoria B2 - B8 va putea plăti o poliță RCA mult sub tariful de referință", a declarat joi, pentru AGERPRES, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), Vasile Ștefănescu.
Potrivit lui Ștefănescu, discuțiile vor continua în zilele următoare pentru toate categoriile de transport, "astfel încât să oprim prețurile enorme ale polițelor RCA chiar fără justificare".
"În același timp se vor întâlni de urgență ministerele implicate pentru emiterea normelor la Legea 132/2017 privind suspendarea polițelor pe perioada cât autovehiculul este parcat din diferite motive. În opinia noastră și conform tuturor comunicatelor noastre din anii precedenți, acestea puteau fi rezolvate de fostul Consiliu ASF, de fostul vicepreședinte al sectorului Asigurări, Cristian Roșu. Se pare că nimeni nu va răspunde material civil sau penal pentru falimentul/furtul celor două societăți de asigurări, singurul plătitor va fi cetățeanul român obligat să cumpere polița RCA prin Legea 132/2017, fără a avea o garanție la despăgubire în cazul unui accident, singurul sprijin rămânând instanțele de judecată", a adăugat Ștefănescu.