Numărul reclamațiilor înregistrate în 2019 în sectorul asigurărilor, la nivel național, a ajuns la 314, cu 45 mai multe față de anul anterior, când au fost înregistrate 269, iar regiunea București-Ilfov deține o pondere de 88% din total reclamațiilor, a declarat directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Paul Anghel.
"Anul trecut, la nivel național, exceptând regiunea București-Ilfov, a fost înregistrat un număr de 38 de reclamații, în timp ce în 2018 au fost 64 de reclamații ce privesc societățile de asigurare. Domeniile vizate au fost în asigurări transporturi, sănătate (accidente), imobiliare, călătorii și asigurări de viață. O situație deosebită este la nivelul Centrului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) București-Ilfov, unde numărul reclamațiilor este semnificativ mai mare față de cel la nivel național, respectiv 276 numai anul trecut", a subliniat Anghel, potrivit Agerpres.
Acesta a precizat că în analiza realizată de ANPC au fost luate în considerare principalele domenii de activitate din sectorul asigurărilor, o pondere foarte mare fiind reprezentată de asigurările în transporturi mai ales la nivelul CRPC Regiunea București-Ilfov, care au reprezentat 98% din totalul reclamațiilor. Următoarele clasate în topul reclamațiilor depuse anul trecut ANPC au fost asigurările de sănătate (accidente, altele), asigurări imobiliare, asigurări de viață, asigurări pentru călătorii.
Astfel, în perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2019 la CRPC București-Ilfov au fost înregistrate 276 de reclamații ce privesc societățile de asigurare, comparativ cu 205 în 2018. Acestea sau vizat cu precădere tergiversarea dosarelor de daună, neacordarea despăgubirilor, stabilirea unor valori de despăgubire sub așteptările consumatorilor și se solicita reconstatarea sau termene mari pentru programarea la constatare.