Primele subscrise de subsidiarele grupului austriac UNIQA în România au atins în prima jumătate a anului un nivel cumulate de 48,6 milioane de euro, în urcare cu 9,7% față de intervalul ianuarie – iunie 2018, când s-au situat la 44,3 milioane de euro.
“În total, cele două companii UNIQA au încheiat primul semestru al anului 2019 cu prime brute subscrise situate la nivelul de 48,6 milioane de euro. Principalii contributori au fost segmentele profitabile ale portofoliului de asigurări, care au generat astfel o creștere de aproape 10% față de rezultatele din acelasi interval al anului trecut, companiile inregistrand profit cumulat situat la nivelul de 1,71 milioane de euro”, se arată într-un comunicat al celor două companii.
Asigurările non-auto și-au menținut trendul ascendent, înregistrând o creștere semnificativă de două cifre comparativ cu aceeași perioadă din 2018, în timp ce asigurările de viață și-au consolidat rezultatele, cu o contribuție semnificativă a segmentului de produse tradiționale,
Pe segmentul auto, strategia companiei a rămas definită de limitarea impactului asigurărilor obligatorii de raspundere civilă auto (RCA) asupra portofoliului, volumul vânzărilor situându-se cu 13 puncte procentuale sub cel înregistrat în primul semestru al anului anterior.
În același timp, asigurările facultative de tip CASCO au înregistrat un avans de 13% față de aceeași perioadă din 2018, susținând creșterea profitabilă a companei în zona clienților retail.
UNIQA Asigurări a achitat, în prima parte a acestui an, indemnizația de daună în valoare totală de 5 milioane de euro pentru pagubele provocate de incendiul produs la fabrica de ingrediente alimentare din județul Alba, compania fiind asigurătorul stocului de mărfuri și al unei părți din flota de autoutilitare.
Grupul austriac UNIQA Insurance Group operează pe piața românească din 2008, prin UNIQA Asigurări. Doi ani mai târziu, UNIQA a început operațiunile pe piața asigurărilor de viață.
Cu aproximativ 40 de companii în 18 tari și aproape 20.000 de angajați, UNIQA furnizează servicii de asigurări pentru 10 milioane de clienți.