Deși și-a ameliorat activitatea pe segmentul de televizoare și telefoane, iar divizia pentru energie solară are un debut bun, firma Visual Fan vine cu rezultate în declin la 9 luni. Tăiere cu o cincime a datoriilor.
Visual Fan (ALW), compania care desface produse sub marca Allview, venită pe piața AeRO de la BVB în anul 2021, a înregistrat la nivel de grup, în primele 3 trimestre, venituri din exploatare de 48,10 milioane lei, cu 18,83% mai mici decât cele de 59,26 milioane din perioada similară a anului trecut. Compania indică în raportarea trimestrială un nivel de 64,26 milioane lei al afacerilor din activități recurente.
„Cu toate că, în decursul acestui an, evoluția pieței de electronice atât la nivel local cât și internațional a avut o tendință de scădere, în ceea ce privește volumul cererii, marja de profitabilitate și puterea de cumpărare a clienților finali, compania a reușit să mețină și chiar să înregistreze o mică creștere a cifrei de afaceri și a profitabilității față de 2022, pe gama de televizoare și de telefoane”, este mesajul către investitori al CEO-ului Lucian Peticilă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același interval de raportare, cheltuielile de exploatare au coborât cu 19,59%, la 47,32 milioane lei, de la 58,85 milioane lei. Profitul net a scăzut cu 36,54%, la 1,32 milioane lei, de la 2,08 milioane lei, în primele 9 luni din 2022. La S1, câștigul net era de 2,03 milioane lei.
Totuși, compania care a lansat în această toamnă automobilul electric sub marca proprie, punctează și debutul bun al diviziei Solar Energy. „Suntem implicați în mod activ în peste 15 proiecte pe zona de energie verde, aflate în diferite stadii de implementare”, spune Peticilă care menționează termene de livrare pentru 2023.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Acționarul majoritar al Romcab a intrat în faliment. A fost depus apelLa 30 septembriee, Visual Fan avea un activ total de 107,23 milioane lei, în declin de 7,33% față de cel de 115,71 milioane lei de la finele trimestrului 3 al anului trecut. În aceeași perioadă, datoriile totale au fost tăiate cu 20,33%, la 31,30 milioane lei, de la 39,29 milioane lei.
Pe piața AeRO a Bursei de Valori București, titlurile Visual Fan se află de la începutul anului 2022 într-un trend puternic descendent care a amputat aproximativ treime din valoarea de la intrarea în ring și la ultimul preț de închidere de 8,84 lei/acțiune capitalizarea bursieră a societății se situează la 58,93 milioane lei (11,91 milioane euro).