Alphabet a înregistrat o creștere de 21% a veniturilor în trimestrul al doilea, menținând un ritm rar întâlnit la companii de o asemenea mărime, dar acțiunile grupului au scăzut luni cu până la 3,5% din cauza costurilor legate de cheltuielile pentru extinderea afacerilor cu publicitate ale Google, relatează Bloomberg.
Grupul a obținut un profit net de 3,5 miliarde de dolari în trimestrul al doilea, la vânzări de 26 de miliarde de dolari. Profitul ar fi fost mult mai mare dacă nu ar fi fost o amendă record de 2,7 miliarde de euro impusă de Comisia Europeană din motive concurențiale, scrie News.ro.
Alphabet a arătat că avansul costurilor este mai rapid decât cel al vânzărilor, avertizând că cheltuielile vor rămâne ridicate, în condițiile în care crește numărul utilizatorilor de dispozitive mobile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Costurile Alphabet calculate înainte de adăugarea cheltuielilor pentru cercetare au urcat cu 28%, cu mult peste creșterea veniturilor.
Creșterea costurilor afectează marjele operaționale mai mult decât s-au așteptat majoritatea oamenilor, iar asta poate fi o problemă în viitor, a spus Doug Kass, președinte la Seabreeze Partners Management.
Întrebat despre marje, directorul financiar al Alphabet,Ruth Porat, a spus într-o conferință cu analiștii că grupul s-a concentrat pe extindere.
Alphabet a mai raportat rezerve de numerar și echivalent de 15,7 miliarde de dolari și alte 79 de miliarde de dolari în obligațiuni.
Grupul Alphabet și Facebook domină piața publicității online.
În acest an, Google ar urma să obțină venituri din publicitate de 73,75 miliarde de dolari, iar Facebook de 36,29 miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare eMarketer. Împreună, cele două companii vor avea o cotă de piață de aproximativ 49%.
Problemele legate de concurență au umbrit perspectivele Google de ani de zile, iar autoritățile antitrust ale UE au impus luna trecută Google o amendă de 2,42 miliarde de euro (2,7 milairde dolari) pentru că a favorizat propriul serviciu de cumpărături.
Amenda a fost aplicată în urma primei din trei investigații împotriva Google, care domină serviciile de căutare pe internet și sistemele de operare pentru smartphone-uri.
Veniturile din publicitate ale Google au crescut cu 18,4%, la 22,67 miliarde de dolari.