Grupul elen Sarantis, producătorul cosmeticelor Elmiplant și Bioten, a înregistrat, în primul semestru, pe piața românească vânzări de 25,63 milioane euro, în creștere cu 34,02% comparativ cu perioada similar a anului trecut.
Astfel, anul acesta, Sarantis ar putea depăși pentru prima oară pragul de vânzări de 50 milioane euro în România.
În primele șase luni din 2015, vânzările Sarantis în România s-au situat la 19,13 milioane euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru perioada menționată, profitul EBIT (înainte de dobânzi și taxe) obținut în România a fost de două ori mai mare față de primul semestru din 2015, respectiv de 1,6 milioane euro.
România este a treia piață pentru Sarantis în funcție de vânzări, după Grecia și Polonia, și a doua după profitul EBIT.
Elmiplant este un brand românesc de cosmetice creat în 1992 de Elena și Ion Cremenescu. În 2003, proprietarii au investit 1,5 milioane de dolari într-o unitate de producție și un nou sediu, în București, iar patru ani mai târziu au vândut compania către Sarantis, pentru 6,5 milioane euro.
Sarantis activează în România din anul 1996, prin firma Romsar Cosmetics, care a devenit în 2005 Sarantis România. Compania deține un portofoliu de cosmetice, parfumuri, produse pentru îngrijirea casei și auto, alimente pentru animalele de companie și suplimente alimentare. De asemenea, compania este distribuitor în România pentru produsele Estee Lauder. Printre alte branduri distribuite se numără B.U., C-THRU , Strep, Carroten, Denim, Fino, Bio-Oil, Barza, La Prairie, Prada, Nina Ricci.
În 2014, Sarantis a transferat producția de cosmetice de la fabrica Elmiplant din București în Grecia, România devenind centrul pentru cercetarea și dezvoltarea de produse în Europa Centrală și de Est (ECE), coordonat de fondatorul Elmiplant, Elena Cremenescu.
Distribuția produselor companiei se face la nivel național, prin intermediul a 10 birouri de vânzări și 5 depozite regionale.
Cu afaceri anuale de 300 milioane euro, grupul elen este prezent cu subsidiare în 9 țări și exportă produsele în 40 de state.