Grupul farmaceutic american Pfizer este interesat de preluarea producătorului de medicamente pentru cancer Medivation și a contactat deja compania cu intenția de a începe negocierile, au afirmat surse apropiate situației, citate de Reuters.
Informația vine după ce săptămâna trecută grupul farmaceutic francez Sanofi a anunțat că a lansat o ofertă de preluare a Medivation în valoare de 9,3 miliarde de dolari, chiar dacă producătorul american de medicamente pentru cancer i-a respins propunerile.
Medivation nu a decis încă dacă va începe negocierile cu Pfizer, au adăugat sursele.
CITEȘTE ȘI Novartis analizează vânzarea participației de 14 miliarde dolari deținută la grupul rival RochePotrivit analiștilor, Sanofi ar putea avea o competiție dură pentru preluarea Medivation, fiind posibil ca și alți producători de medicamente să lanseze oferte, printre aceștia numărându-se Astellas Pharma, partenerul Medivation la producția medicamentului Xtandi pentru cancer de prostată.
Ian Read, directorul general al Pfizer, a declarat marți într-un interviu pentru Reuters că ia în calcul o fuziune de orice dimensiune atât timp cât aceasta ar avea sens pentru companie.
Pfizer a decis recent să renunțe la fuziunea cu Allergan, producătorul Botox, după ce companiile ajunseseră la un acord în acest sens, pe fondul măsurilor autorităților de la Washington de combatere a practicilor de inversiune fiscală.
Valoarea tranzacției era estimată la aproximativ 160 miliarde de dolari, cea mai mare din istoria industriei farmaceutice.
Fuziunea dintre Pfizer și Allergan era structurată astfel încât Allergan, companie înregistrată în Irlanda, ar fi preluat activitățile Pfizer, iar producătorul american și-ar fi mutat sediul în Irlanda pentru a benefica de un regim de taxare mult mai favorabil decât cel din SUA.
Sanofi și Pfizer se numără printre primii 10 jucători de pe piața farmaceutică din România. Sanofi (inclusiv divizia de medicamente generice Zentiva) este lider pe piața locală, cu vânzări de 836,4 milioane lei și o cotă de piață de 7,1%, Pfizer ocupă locul cinci, cu vânzări de 531,3 milioane lei și o cotă de piață de 4,5%.