MedLife a înregistrat o creștere importantă a cifrei de afaceri consolidate pro forma, care a atins 1,3 miliarde lei, în urcare cu 24% față de aceeași perioadă a anului precedent.
”Rezultatele din primul semestru arată bine, atât în materie de venituri, cât și în materie de margini, iar acest lucru vine să confirme faptul că strategia pe care o urmăm este una sănătoasă și eficientă. Ne-am consolidat puternic în ultima perioadă, fiind nu doar singura companie listată la bursă, ci și singura rămasă cu capital autohton în topul serviciilor medicale. Am investit în echipa de medici, am investit în tehnologie și aparatură de top, am investit în digitalizare și optimizări de procese, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Avem o creștere robustă în zona de servicii medicale, semn că românii au început să pună mai mult preț pe zona de prevenție și pe sănătate în general.
Pe lângă serviciile de prevenție, românii au început să investească tot mai mult și în zonele de wellness, nutriție și mindfulness, toate coroborate ducând la un stil de viață mai sănătos. Deci nu mai vorbim despre abonamentul de sănătate, ci despre abonamentul de sănătate și wellness – acest pachet integrat de servicii care te ajută mai degrabă să previi boli și să întreții o stare bună de sănătate, nu neapărat să tratezi sau să intervii când boala este deja într-o etapă avansată”, a declarat Mihai Marcu, Președinte și CEO al Grupului MedLife.
Creșteri importante pentru serviciile de prevenție
În termeni generali, cererea de servicii medicale, în special în zona de prevenție, a crescut, fiind potențată de o recunoaștere puternică a calității medicilor din cadrul rețelei la nivel național, a tehnologiei medicale, dar și a calității actului medical. Majoritatea liniilor de business ale Grupului MedLife au înregistrat o performanță bună, în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior. Astfel, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de spitale (+38%), de laboratoare (+29%), urmate de divizia corporate (+25%) și de clinici (+23%).
Obiectivele strategice includ finalizarea proiectelor în curs de implementare, cum ar fi extinderea MedLife Medical Park, precum și inaugurarea spitalelor din Timișoara și Craiova, preconizate spre a fi date în exploatare până la sfârșitul anului.
În materie de noi achiziții și demersuri de extindere, reprezentanții companiei și-au confirmat interesul și deschiderea către noi oportunități de dezvoltare, atât autohton , cât și în țările din vecinătate. Dincolo de intenția de consolidare în Ungaria, Medlife vizează și posibilitatea de a testa alte piețe din regiune.
Totodată, reprezentanții companiei au convingerea că prudența în achiziții și fuziuni va contribui la îmbunătățirea marginilor de profit și reducerea graduală a raportului net debt/EBITDA.
În prezent, Grupul MedLife deține cea mai puternică rețea de diagnostic și tratament din România, având la activ peste 6,5 milioane de pacienți unici care au apelat la servicii de prevenție, wellness, tratament și spitalizare.