MedLife - afaceri în creștere de 51.6% față de 2020. “Urmează o perioadă de consolidare activă la nivel de grup. Avem un buget de investiții de cca 120 milioane de euro în proiecte de achiziții și dezvoltare la nivel național, dar și regional”

MedLife - afaceri în creștere de 51.6% față de 2020. “Urmează o perioadă de consolidare activă la nivel de grup. Avem un buget de investiții de cca 120 milioane de euro în proiecte de achiziții și dezvoltare la nivel național, dar și regional”
scris 25 feb 2022

Grupul MedLife a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri consolidată pro-formă de 1.632 milioane lei (332 milioane euro) cu 51.6% mai mare față de anul 2020 și un profit net aproape dublu, în valoare de 123 milioane RON, în creștere cu 93%. Veniturile operaționale s-au ridicat la 1.647 milioane RON, în crestere cu 51.6% față de 2020, în timp ce cheltuielile operaționale au atins 1.460 milioane RON, în creștere cu 49.4%.

Grupul MedLife a continuat în 2021 strategia dinamică de extindere prin achiziții, iar investițiile au fost direcționate către susținerea unor obiective strategice care au vizat partea de cercetare, consolidarea zonei de radioterapie și oncologie, amplificarea procesului de digitalizare și de extindere teritorială, bugetul investit la nivelul anului trecut depășind valoarea de 30 milioane de euro. Potrivit reprezentanților companiei, toate liniile de business au urmat în 2021 un trend ascendent, cu performanțe notabile pentru divizia de laboratoare, clinici, spitale, dar și pentru stomatologie și farmacii. În ansamblu, anul trecut, activitatea MedLife a avut un impact puternic în întregul sistem medical din România fiind oferite la nivel național nu mai puțin de 14 milioane de servicii în regim de analize, investigații, diagnostic, tratamente și operații chirurgicale.

Urmărește-ne și pe Google News
Multicom, distribuitorul de materiale de construcții și bricolaj, a ajuns în 2021 la 19 milioane de euro cifră de afaceri CITEȘTE ȘI Multicom, distribuitorul de materiale de construcții și bricolaj, a ajuns în 2021 la 19 milioane de euro cifră de afaceri

2021 a marcat și consolidarea pe segmentul de servicii oncologice după ce de curând Grupul a primit undă verde din partea Consiliului Concurenței pentru achiziția a 50% din acțiunile Neolife România, cea mai mare tranzacție derulată de MedLife anul trecut. Adițional parteneriatului cu NeoLife, MedLife a mai anunțat anul trecut alte alte 7 tranzacții: Veridia (martie 2021), Medica Sibiu (mai 2021), CED Pharma (iulie 2021), Pharmachem Distribuție (august 2021), Grupul Stomestet (noiembrie 2021), Oradent (decembrie 2021), CM Irina Galați. 

“Am ajuns la un grad de maturitate care confirmă că MedLife este un model de business sustenabil și replicabil, performanță recunoscută și prin includerea recentă a companie în indicii FTSE Russell. Ne bucurăm mult pentru faptul că am finalizat parteneriatul cu NeoLife România, fiind cea de-a 36 tranzacție încheiată cu succes la nivel de grup. În prezent, avem discuții în stadii avansate pentru 3 tranzacții de dimensiuni medii și mari și alte 5 mici și sperăm să le finalizăm până la finalul anului. De altfel, bugetul de investiții planificat pentru perioada următoare este de 100-120 milioane de euro, iar aproximativ 50-70 milioane de euro intenționăm să-i alocăm pentru tranzacții în România și în țările din regiune”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte și CEO MedLife.

Aeroporturile din România investesc în tehnologii de ultimă generație CITEȘTE ȘI Aeroporturile din România investesc în tehnologii de ultimă generație

Programul de dezvoltare și extindere planificat pentru 2022 urmează traseul Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, deschideri de noi clinici în Muntenia și Translivania, dar și în alte regiuni ale țării, cu obiectivul de a consolida în următorii 2 ani acoperirea națională. În acest moment, MedLife deține cea mai extinsă rețea din România, cu prezență în peste 25 de orașe mari și medii din țară, fiind singurul operator privat cu o asemenea acoperire la nivel național. În 2022 va fi impulsionată și dezvoltarea rețelei Sfânta Maria, al doilea brand parte din grup cu focus pe pacienții care își doresc să acceseze în mod special servicii în regim CAS. Anul acesta brandul Sfânta Maria își va extinde prezența în mai multe orașe mici și mijlocii atât prin achiziții cât și organic.

Obiectivele anului 2022 se leagă și de MedLife Park, cel mai mare hub medical din țară care a intrat într-un ritm susținut de dezvoltare. Astfel, pentru anul acesta este planificată finalizarea primei etape care implică inaugurarea unei noi clinici de mari dimensiuni, amenajarea unor spații green avangardiste, dar și extinderea laboratorului de biologie moleculară și anatomie patologică. Compania vizează o unitate mult mai mare care să acomodeze și divizia de cercetare care își va extinde anul acesta activitate în zona de oncologie. Etapa a doua de dezvoltare a acestui hub medical este planificată pentru 2023 când MedLife intenționază să pună în funcțiune noi săli de operație și să extindă capacitatea de spitalizare a celui mai mare spital din cadrul grupului, cu alte 150 de paturi. Potrivit reprezentaților companiei, proiectul pilot MedLife Park ar urma să fie să fie replicat pe termen mediu și lung în mai multe orașe mari din țară cum ar fi Brașov, Sibiu, Cluj sau Arad.

Adițional proiectelor de dezvoltare prin achiziții și în regim organic, MedLife va continua să pună accent pe digitalizare și tehnologizarea serviciilor, fiind o direcție strategică pentru dezvoltarea grupului în perioadă următoare.

viewscnt
Afla mai multe despre
medlife
mihai marcu