Dona, al treilea jucător din piața de retail farmaceutic după Catena și Sensiblu, a anunțat că va continua să se extindă printr-un sistem de franciză, pentru început cu patru unități (două în București și câte una în Roșiorii de Vede și în Alexandria), iar mai apoi cu alte patru (dintre care trei în Capitală și una în Alexandria).
Până la finalul acestui an este estimată francizarea a încă 20 de farmacii, procesul realizându-se în anii următori într-un ritm accelerat, ținta fiind ca, în 2021, lanțul de farmacii Dona să ajungă la 700 de unități.
”Sistemul de franciză pe care îl oferim este mult mai mult decât un simplu contract de vânzare-cumpărare de marfă în grup sau unul de consultanță în afaceri, păstrând intact spiritul antreprenorial, pe care noi îl considerăm esențial pentru succesul în această piață”, a declarat Eugen Banciu, acționar și președinte al Grupului Dona.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul de firme Dona a obținut, în perioada ianuarie-iunie, o cifră de afaceri de 471 de milioane de lei (105,8 milioane de euro), cu 11,5% mai mare față de semestrul anterior. Pentru acest an, cifra de afaceri vizată de grup este de peste 1 miliard de lei (circa 222 de milioane de euro).
”Sperăm ca, până la finalul anului, numărul clienților care ne calcă pragul în fiecare lună să fie mai mare de 2,5 milioane”, a mai precizat Banciu.
El spune că vrea ca Dona să devină un lanț puternic și să ajungă să aibă o cotă de piață de 15%. Cu toate acestea el a explicat că, din cauza ritmului accelerat de extindere, lanțul de farmacii este pe pierdere.
”Am preferat să mergem câțiva ani pe pierderi și să mărim numărul de farmacii. Nu ne interesează locul întâi, dar ne interesează stabilitatea”, a mai spus el.
Lanțul de farmacii are, în prezent, aproape 300 de farmacii, dintre care doar 8 sunt în sistem de franciză.