În primul său an la conducerea complexului Radisson București, Atakan Turhan vrea să consolideze poziția hotelului ca lider de piață, concentrându-se în principal pe experiența oaspeților, eficiența operațională și sustenabilitate.
Atakan Turhan este noul director general al Radisson Blu Hotel București și Park Inn by Radisson București Hotel & Residence, poziție pe care abia preluat-o recent, la începutul acestei luni.
Discuția cu Profit.ro este și primul său interviu în presa românească.
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

“Prioritățile cheie includ creșterea satisfacției oaspeților prin servicii personalizate și inovații digitale, extinderea segmentului corporate și de evenimente, având în vedere cererea în creștere în București, consolidarea ofertei noastre de alimentație și băuturi (F&B) și inițiative de sustenabilitate, pentru a ne alinia la tendințele globale în ospitalitate și la responsabilitatea față de mediu”, spune, pentru Profit.ro, Atakan Turhan.
Anul 2024 a fost unul puternic pentru Radisson Blu Hotel București, reflectând o cerere constantă pentru servicii hoteliere premium.
“Performanța noastră din punct de vedere al veniturilor a depășit ratele de creștere ale industriei, fiind alimentată de un mix robust de segmentul de leisure și business travel, o creștere a evenimentelor corporate și o bază de oaspeți internațională în expansiune.

Pentru 2025, ne așteptăm la o traiectorie pozitivă, susținută de un sector MICE (Întâlniri, Incentive, Conferințe și Expoziții) în creștere, dar și de o creștere susținută a turismului de leisure, alimentată de atractivitatea în evoluție a Bucureștiului ca destinație pentru escapade urbane”, spune acesta.
El anunță totodată că dacă proprietarii primesc oferta potrivită, este posibil să vândă hotelul, dar acest lucru nu va afecta operațiunile unității, care vor continua conform planului, în baza acordului de management existent.
"Da, dacă proprietarii primesc oferta potrivită, este posibil să vândă hotelul în următorii ani. Acest lucru nu va afecta operațiunile hotelului nostru. Vom continua conform planului, în baza acordului de management existent.

Planurile și strategiile noastre sunt concepute pe termen lung, iar ajustările necesare sunt făcute întotdeauna în funcție de schimbările pieței", explică acesta.
În 2017, Profit.ro a anunțat în premieră că israelienii de la Elbit Imaging au vândut complexul hotelier Radisson Blu din Capitală, pentru aproximativ 169 de milioane de euro, către fondul de investiții Revetas Capital, susținut în tranzacție de fondul american Cerberus.
Noul General Manager mai arată că cea mai mare parte a veniturilor complexului provine în continuare din vânzările de camere. În prezent, 42% din veniturile din camere sunt generate de segmentul B2B, care include călătoriile de business individuale și rezervările de grup, iar 58% provine din segmentul B2C.

“Privind spre 2025, intenționăm să valorificăm renovarea recentă a spațiilor pentru întâlniri & evenimente. Mai exact, vrem să îmbunătățim oferta de conferințe și evenimente, adaptată atât pentru evenimente de amploare, cât și pentru cele boutique, să consolidăm parteneriatele cu multinaționale de top și cu organizatori de evenimente locali, dar și să continuăm cu evenimentele noastre sociale”, precizează Atakan Turhan.
Rata de ocupare în 2024, adaugă el, a fost în linie cu cea a hotelurilor premium de top din București, iar perspectivele pentru 2025 vizează creșterea numărului de oaspeți.
“Numărul de oaspeți reflectă capacitatea hotelului de a atrage constant călători internaționali și locali. Pentru 2025, anticipăm o rată de ocupare sănătoasă și în creștere, susținută de creșterea turismului internațional, în special din piețele cheie din Europa și Orientul Mijlociu, o creștere a călătoriilor de afaceri, în special din partea partenerilor corporate și a evenimentelor, dar și de un interes continuu din partea oaspeților cu sejururi prelungite la Park Inn, atrași de serviciile noastre executive și locația centrală”, mai spune directorul general al Radisson Blu Hotel București și Park Inn by Radisson București Hotel & Residence.

Aproximativ 15% dintre oaspeții complexului sunt turiști locali, în timp ce restul de 85% sunt vizitatori internaționali, din piețe precum Israel, Regatul Unit, Statele Unite, Germania, Franța, dar și alte țări europene.
“În prezent, 65% dintre oaspeți sunt călători de afaceri, iar 35% vizitează hotelul în scop de agrement. Deși călătoriile de afaceri rămân un segment esențial, în special segmentul internațional MICE, vedem oportunități de extindere a segmentului de agrement prin creșterea popularității Bucureștiului ca destinație pentru escapade urbane, atrăgând tot mai mulți călători regionali și internaționali, apariția turismului experiențial, unde vizitatorii caută experiențe unice și personalizate și o experiență îmbunătățită în domeniul alimentației și băuturilor, transformând locațiile noastre de dining în atracții principale atât pentru oaspeți, cât și pentru vizitatorii externi”, afirmă Atakan Turhan.
Strategia de investiții a hotelului se va concentra pe extinderea capacității și pe sporirea inovației digitale.
“Un moment cheie va fi adăugarea a aproape 200 de camere, consolidând poziția Radisson Blu Hotel București & Park Inn by Radisson Hotel & Residence ca cel mai mare complex de ospitalitate din România”, subliniază acesta.

Situat pe Calea Victoriei, complexul Radisson Blu Hotel, București și Park Inn by Radisson Bucharest Hotel & Residence are peste 650 de camere și apartamente și este cel mai mare hotel de cinci stele din România.
“La Radisson Blu Hotel București, sustenabilitatea este în centrul strategiei noastre operaționale. Deși suntem pe deplin angajați în eficiența energetică și în ospitalitatea responsabilă, nu prevedem instalarea de panouri fotovoltaice, deoarece 100% din energia pe care o achiziționăm provine deja din surse regenerabile”, mai spune acesta.
Hotelul a finalizat recent o investiție de 1,6 milioane de euro în facilitățile sale de conferințe și evenimente, care se întind acum pe peste 1.800 de metri pătrați.

“Investiția recentă în renovarea facilităților pentru întâlniri & evenimente, finalizată anul trecut, este estimată să reducă amprenta noastră de carbon anuală în acest segment cu 40 de tone de CO₂, consolidându-ne astfel angajamentul față de practicile de afaceri sustenabile”, precizează el.
Radisson Hotel Group, unul dintre cele mai mari lanțuri hoteliere din lume, are în prezent patru hoteluri în funcțiune pe piața locală - două în București (Radisson Blu și Park Inn by Radisson), unul în Cluj (Radisson Blu) și unul în Brașov (Radisson Blu Aurum Hotel) - și alte patru hoteluri în pipeline, care urmează să fie afiliate la unul dintre brandurile grupului, în Mamaia, Timișoara, Brașov și București.

“Pe lângă eficiența energetică, ne concentrăm în continuare pe implementarea tehnologiilor inteligente de management al resurselor pentru optimizarea consumului de apă și electricitate, pe extinderea inițiativelor ecologice, inclusiv programe avansate de reducere a deșeurilor și eliminarea plasticului de unică folosință, dar și pe alinierea la obiectivele de sustenabilitate ale Grupului Hotelier Radisson, asigurându-ne că respectăm cele mai înalte standarde de responsabilitate față de mediu”, adaugă acesta.
Despre piața ospitalității din România, Atakan Turhan afirmă că este în maturizare, dar prezintă încă oportunități semnificative de creștere.
“Segmentele premium și de lux evoluează rapid, fiind alimentate atât de creșterea numărului de călători internaționali cu un nivel ridicat de avere, cât și de cererea în creștere pentru experiențe boutique de lux, inclusiv restaurante fine și facilități SPA și de extinderea segmentului corporate și MICE, poziționând Bucureștiul ca o destinație de conferințe din ce în ce mai atractivă și, totodată, accesibilă”, spune acesta.

“Provocările includ retenția forței de muncă și competiția pe piață, dar perspectiva generală este pozitivă, existând spațiu pentru dezvoltarea suplimentară a ospitalității de lux sub branduri consacrate”, mai precizează directorul general al Radisson.
Profit.ro a anunțat recent că Radisson Hotel Group este interesat să se extindă în România cu brandul său de lifestyle premium Radisson RED, sens în care negociază deja cu dezvoltatorul imobiliar Hagag Development Europe deschiderea unui hotel lângă kilometrul 0 al Bucureștiului.
“Piața hotelurilor branduite din România a crescut semnificativ, dar, comparativ cu alte capitale europene, există încă spațiu de extindere. Odată cu creșterea investițiilor internaționale și atractivitatea tot mai mare a Bucureștiului ca hub de afaceri și agrement, ne așteptăm la o creștere suplimentară în oferta de hoteluri premium și de lifestyle”, spune acesta.

Recent, Radisson Hotel Group a semnat un parteneriat cu Monarc Properties, companie imobiliară specializată în dezvoltarea de proiecte hoteliere și rezidențiale de lux, pentru un hotel Radisson Blu la Mamaia.
“Așteptările oaspeților continuă să evolueze către o hiper-personalizare, experiențe digitale fără cusur și opțiuni sustenabile. Câteva tendințe cheie includ cererea crescută pentru rezervări flexibile și experiențe premium, preferința mai mare pentru hoteluri conștiente de sustenabilitate, dar și apariția fenomenului „bleisure” (n.red. turism de business + agrement), în care călătorii de afaceri își prelungesc sejurul pentru a se bucura de facilitățile de agrement”, afirmă Atakan Turhan.
Atakan Turhan a condus mai multe hoteluri Radisson pe piețe diverse, coordonând inclusiv noi deschideri și renovări ample. Cariera sa de leadership include locații de referință precum Radisson Blu Hotel, Ankara, Radisson Blu Iveria Hotel, Tbilisi și Park Inn by Radisson Pulkovskaya Hotel & Conference Centre St. Petersburg.
Cel mai recent post a fost de Director General al Radisson Blu Olympiyskiy Hotel, Moscova, din 2023.