Omul de afaceri Dragoș Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, care și-a vândut anul trecut rețeaua de agenții de turism către grupul german Dertour, se pregătește să investească într-un lanț de locații turistice - resorturi, hoteluri mai mici și pensiuni în "zone mai deosebite" din țară, care să funcționeze sub o umbrelă denumită ROBELO (Romanian Best Locations). În paralel, alături de Dragoș Petrescu, proprietarul City Grill, cel mai mare lanț românesc de restaurante, pregătește lansarea unui lanț de 25-30 de restaurante, după același model.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Astfel, el este dispus ca în următoarea perioadă să achiziționeze astfel de unități sau să intre în acționariat ca minoritar și să le finanțeze dezvoltarea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La momentul tranzacției cu Dertour, Anastasiu nu a prezentat și suma cu care a vândut, însă mai multe surse din piață ale Profit.ro avansează o tranzacție de peste 10 milioane euro.
Acum, pentru că este unul dintre puținii oameni din turism care, în acest moment, au rezerve de cash (rezultate, în primul rând, în urma tranzacției cu Dertour), unii proprietari de hoteluri și agenții de turism afectate de pandemie și care vor să le vândă l-au căutat în
această perioadă. El crede că, în momentul acesta, 90% dintre proprietarii firmelor de turism ar vinde dacă ar găsi cumpărători care să plătească un preț rezonabil.
"Au fost zguduiți, iar ca să nu-și vadă distrusă întreaga muncă, cei mai mulți ar vinde. La mine au venit multe hoteluri și agenții de turism care să se vândă încă din a doua lună de pandemie și la prețuri care încep să fie rezonabile. Eu n-am avut focusul pe chestia asta, însă încep acum să mă uit atent prin piață, pentru că proprietarii care vând vor să scape și de obligații, adică cine îi cumpără să le preia și datoriile, și toți clienții care sunt la ușă și care vor banii înapoi. În agenții de turism nu am voie să investesc trei ani, dar mie nu-mi plac ciorbele reîncălzite", spune Anastasiu.
În schimb, vrea să se concentreze pe hotelărie, mai exact pe unități mici, peste tot în țară, de tipul celor cu 80-100 de paturi. Vrea să creeze o rețea, așa cum a făcut cu agențiile de turism, un lanț de spații de cazare și cu servicii de mâncare, care să fie sub umbrela ROBELO (Romanian Best Locations) și pe care să le ajute cu management și unde să nu fie neapărat acționar majoritar.
"Mă interesează orice locație care e într-o zonă deosebită și are un antreprenor deschis la minte, pe care să-l ajutăm financiar și cu management, dar el să rămână acolo și să optimizăm business-ul. Am buget destul de mare, plus o bancă lângă mine, pentru a avea în următorii trei ani o rețea de 25 de locații", își dezvăluie Anastasiu planul.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Proprietarii târgului Pucheni au început construcția unui mega-proiect la marginea cartierului RahovaEl este acționar, în prezent, la resortul Green Village din Deltă și la complexul Valea Verde din Cund (județul Mureș), discutând acum cu alte trei astfel de unități de turism.
În paralel, alături de proprietarul City Grill, Dragoș Petrescu, vrea să lanseze un proiect similar și în zona de restaurante și să ajungă la un lanț de 25-30 de localuri.
"Scopul e să aducem străini, iar ca să aduci străini pe tipul acesta de industrie, trebuie ca ei să poată să alege dintr-un circuit, să meragă dintr-o zonă în alta și să avem o ofertă în toată țara. Trebuie să existe niște standarde ridicate", spune Anastasiu.