MET Group, companie înregistrată în Elveția și prezentă pe piața românească de energie prin MET România Energy SA, a finalizat tranzacția prin care preia subsidiara grupului german RWE. MET a semnat recent un acord cu Innogy din grupul german RWE pentru achiziția subsidiarei românești a acestuia, RWE Energie România (RWEE), ajungând astfel între primii trei furnizori de energie electrică de pe piața concurențială românească.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De ce este important: Prin combinarea celor două portofolii, MET va ajunge la o cotă de piață de aproape 10%, a treia poziție pe piața concurențială de energie din România, cu un total de circa 5.000 de puncte de consum. Ultimele date publice ale ANRE arată că MET se situa pe locul 9 în clasamentul furnizorilor de pe piața concurențială, cu o cotă de 4,11%, în urma RWE, clasată pe locul 6, cu 4,91%. Primele locuri erau ocupate de Enel Energie Muntenia - 10,22% și Electrica Furnizare - 10,18%.
MET România Energy SA, pe care grupul elvețian omonim o controlează printr-o entitate juridică înregistrată în Austria, a terminat anul trecut cu un profit net de 20,2 milioane lei la o cifră de afaceri de 528, milioane lei. RWEE, firma preluată, a înregistrat în 2017 pierderi de 32,5 milioane lei, la o cifră de afaceri superioară celei a cumpărătorului, de 639,7 milioane lei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Transelectrica ar urma să investească în Republica Moldova, devenind acționar majoritar la Moldelectrica, după modelul tranzacției Transgaz-VestmoldtransgazÎn trecut, printre acționarii MET Group s-a aflat concernul maghiar MOL. MET se află în prezent în proprietatea unui vehicul investițional condus de Benjamin Lakatos, fost director la MOL, considerat un apropiat al premierului Ungariei, Viktor Orban.
În noiembrie 2016, MET Holding AG a finalizat preluarea traderului de energie Repower Furnizare SRL, deținut până atunci tot de un grup elvețian, Repower AG.
Activitatea principală a RWEE este furnizarea de energie electrică și gaze naturale clienților din mediul de afaceri din România, cu accent pe clienții IMM-uri, în special pe producatorii din industriile cu consum intensiv de energie, și pe lanțurile de magazine.