Debranșarea de la rețea sau sistarea prestării serviciilor de către distribuitorii și furnizorii de energie și gaze în cazul neachitării facturilor restante este de astăzi interzisă în cazul clienților casnici și va rămâne astfel până la trecerea a 90 de zile de la expirarea actualei scheme de sprijin de plafonare a prețurilor și compensare a facturilor, adică până pe 30 iunie 2022, potrivit OUG de modificare a schemei adoptată miercuri de Guvern și publicată joi în Monitorul Oficial.
"Debranșarea de la rețea sau sistarea prestării serviciilor în domeniile energie electrică și/sau de gaze naturale corespunzătoare neachitării debitelor restante înregistrate de clienții finali prevăzuți la art. 1 alin. (1) lit. a) (clienții casnici - n.r.) nu se poate realiza mai devreme de 90 de zile de la data încetării aplicării schemei de sprijin", stipulează ordonanța.
Ordonanța mai prevede că furnizorii sunt obligați din oficiu să refacă facturile emise greșit fără plafonare și compensare, în termen de 15 zile de la emitere. Pentru facturile deja emise greșit, termenul este de 15 zile de la intrarea în vigoare a OUG.
CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Sacha Dragic, fondatorul Superbet, intră pe piața de capitalFacturile greșite vor fi recalculate fără penalități de către furnizori, iar pentru clienți se suspendă executarea obligației de plată a acestora, până la emiterea noilor facturi calculate corect.
Ministrul Economiei, Florin Spătaru, a anunțat în emisiunea Talk News de la PROFIT NEWS TV că peste două milioane de facturi la energie și gaze urmează să fie refăcute în perioada următoare, el precizând că a făcut apel la furnizori să nu aștepte controalele ANPC și adăugând că, din informațiile pe care le are, o bună parte din furnizori și-au modificat aplicațiile informatice, pentru a corecta facturile emise incorect.