Bursele de gaze ar putea fi obligate, de la 1 ianuarie 2019, să publice informații despre prețurile de tranzacționare, precum și lista companiilor care au depus oferte, potrivit unui proiect de ordin lansat în dezbatere publică de Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE).
Ordinul se referă la noile reguli generale privind piața centralizată de gaze naturale, unde va exista o piață a produselor standardizate pe termen scurt, precum și o piață a produselor standardizate pe termen mediu și lung, scrie Agerpres.
Pentru tranzacțiile pe termen scurt, ANRE propune ca titularii de licență bursieră să fie obligați să publice, la fiecare două ore, volume tranzacționate pentru ziua următoare și numărul de tranzacții încheiate în acest sens, volumele tranzacționate pentru restul zilei gaziere și numărul de tranzacții încheiate în acest sens - pentru fiecare produs în parte, prețul minim de tranzacționare - pentru fiecare produs în parte, prețul maxim de tranzacționare, precum și prețul mediu, calculat ca medie ponderată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totodată, zilnic vor trebui să fie publicate prețul de închidere al zilei de tranzacționare, variația prețului de închidere al zilei față de prețul de închidere al zilei anterioare, prețul la sfârșitul zilei de tranzacționare, variația prețului la sfârșitul zilei de tranzacționare față de prețul la sfârșitul zilei de tranzacționare anterioară, precum și lista participanților înregistrați la piață care au depus minimum o ofertă în piață, indiferent de sensul acesteia - vânzare sau cumpărare.
De asemenea, pentru tranzacțiile încheiate în cadrul pieței produselor standardizate pe termen mediu și lung, titularii licențelor de administrare a pieței centralizate au obligația de a publica zilnic, la sfârșitul intervalului de tranzacționare, pe pagina proprie de internet, volumele tranzacționate și numărul de tranzacții încheiate în acest sens, prețul minim de tranzacționare al zilei, prețul maxim de tranzacționare al zilei; prețul mediu al zilei de tranzacționare, pentru fiecare produs în parte, calculat ca medie ponderată.