OMV Petrom Marketing vrea să renunțe la 4 benzinării pentru a prelua stațiile de distribuție carburanți deținute de Art Petrol

OMV Petrom Marketing vrea să renunțe la 4 benzinării pentru a prelua stațiile de distribuție carburanți deținute de Art Petrol
scris 2 dec 2019

Consiliul Concurenței are îngrijorări legate de tranzacția prin care OMV Petrom Marketing preia stațiile de distribuție carburanți deținute de compania Art Petrol, astfel că firma OMV va vinde patru stații de distribuție carburanți și își va asuma ca, pentru o perioadă de zece ani, să nu preia controlul asupra activității vreunei stații de distribuție de carburanți supusă vânzării.

Parte a segmentului Downstream Oil din cadrul grupului OMV Petrom, OMV Petrom Marketing opera, la sfârșitul anului 2018, o rețea de 794 de stații de distribuție pe piața regională a carburanților, sub două mărci, OMV și Petrom, acoperind România (564 de stații), Republica Moldova, Bulgaria și Serbia și oferind o gamă completă de produse și servicii. De asemenea, OMV Petrom Marketing activează și pe segmentul vânzărilor cu ridicata de produse petroliere, deservind o gamă largă de clienți industriali.

Urmărește-ne și pe Google News

Art Petrol deține opt stații de distribuție localizate în București și în județele Ilfov, Ialomița, Dâmbovița, Teleorman, Giurgiu și Argeș.

Astăzi, Consiliul Concurenței a prezentat propunerile de angajamente formulate de OMV Petrom Marketing în vederea înlăturării îngrijorărilor concurențiale identificate în contextul preluării a opt stații de distribuție carburanți de la compania ART Petrol.

Cele opt stații de distribuie sunt localizate în București și în județele Ilfov, Ialomița, Dâmbovița, Teleorman, Giurgiu și Argeș.

FOTO Incendiu puternic la o pescărie Năvodari. Au ars barăci din lemn pe o suprafață de 500 de metri pătrați și trei mașini CITEȘTE ȘI FOTO Incendiu puternic la o pescărie Năvodari. Au ars barăci din lemn pe o suprafață de 500 de metri pătrați și trei mașini

În urma analizei efectelor acestei tranzacții, autoritatea de concurentă a constatat că operațiunea poate conduce la consolidarea unei poziții dominante pe piața comercializării cu amănuntul de carburanți, în patru dintre cele opt piețe locale analizate, respectiv: București, Slobozia (Jud. Ialomița), Potlogi (Jud. Dâmbovița), Alexandria (Jud. Teleorman).

Angajamentele propuse de OMV Petrom Marketing, pentru a elimina îngrijorările  Consiliului Concurenței cu privire la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor, constau în vânzarea a patru stații de distribuție carburanți, împreună cu activele care contribuie la funcționarea curentă a acestora: în prezent, trei sunt operate de către Art Petrol (SDC Slobozia, SDC Potlogi, SDC Vasile Lascăr din București) și una de OMV Petrom Marketing, în orașul Alexandria (SDC Petrom 2 Alexandria).

De asemenea, OMV Petrom Marketing s-a angajat ca, pentru o perioadă de zece ani, să nu preia controlul asupra activității vreunei stații de distribuție de carburanți supusă vânzării.

viewscnt
Afla mai multe despre
art petrol
omv petrom marketing