Grupul maghiar MOL și-a majorat cu 3,45% vânzările de retail de carburanți din România în primul trimestru al acestui an comparativ cu cele din perioada similară ale anului trecut, ajungând la un volum de 170 mii de tone.
Astfel, vânzările retail de benzină au fost de 38 mii tone, în creștere cu 4,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar cele de motorină au fost de 132 mii tone, în creștere cu 3,1%.
Grupul MOL a înregistrat un rezultat operațional de 664 milioane dolari în primul trimestru al acestui an, cu 7% mai mult față de același trimestru al anului trecut, în pofida celui de-al treilea val al pandemiei de Covid-19 și a restricțiilor de călătorie și carantinei impuse în Europa Centrală și de Est.
Prețurile solide ale petrolului și gazelor, marja record din petrochimie și buna performanță a segmentului Consumer Services au contribuit la aceste rezultate.
CITEȘTE ȘI Societatea și-ar dori o nouă abordare din partea autorităților în lupta împotriva fumatului„Am obținut un rezultat EBITDA de peste 660 milioane dolari în primul trimestru al lui 2021, o mare realizare ținând cont de situația pandemică din ultimele luni. Performanța solidă este rezultatul inițiativelor strategice de până acum, susținute de modelul de afaceri rezilient și integrat. Sunt extrem de mulțumit să văd o serie de rezultate pozitive pe segmentele Petrochimie și Consumer Services, cei doi piloni importanți ai strategiei transformaționale. Vaccinarea și relaxarea treptată a restricțiilor în regiunea noastră ne dau motive să fim optimiști. Mă bucur că am reluat plata dividendelor după anularea lor de anul trecut, fiindcă vrem să ne bucurăm de rezultatele bune împreună cu investitorii noștri”, a declarat Zsolt Hernádi, CEO și Chairman al MOL
Pe segmentul Upstream, rezultatul operațional al grupului a ajuns la 307 milioane dolari, o creștere de 66% față de rezultatul din primul trimestru al anului trecut și cu 70% mai mare față de ultimul trimestru al aceluiași an.
Pe segmentul Downstream, rezultatul operațional al grupului s-a situat la 254 milioane dolari, cu 14% mai redus decât cel din aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a scăderii volumelor din rafinării din cauza restricțiilor de mobilitate și a marjelor de rafinare mai mici. Acest declin a fost compensat parțial de o performanță solidă în petrochimie, în condițiile în care marja integrată din petrochimie a crescut cu 74% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 873 euro/tonă în martie 2021.
Rezultatul operațional al segmentului Consumer Services a crescut cu 30% exprimat în dolari și a ajuns la cel mai bun rezultat de până acum în primul trimestru al tuturor anilor precedenți, la 115 milioane dolari, determinat în mare parte de contribuția mai mare a segmentelor de carburant și non-fuel și susținut de scăderea cheltuielilor operaționale. Reducerea cheltuielilor de capital a dus la generarea unui flux de numerar liber cu 45% mai mare decât acum un an. Performanța solidă a fost obținută în pofida scăderii volumelor de vânzări de carburant pe fondul restricțiilor de călătorie impuse în regiune în cel de-al treilea val al pandemie. Numărul stațiilor Fresh Corner a crescut la 984 în de la 955 la sfârșitul anului 2020. În primul trimestru, MOL a încheiat o tranzacție cu sucursala Marché International AG în vederea achiziționării companiei care operează 9 restaurante conectate la stațiile de servicii din Ungaria sub marca Marché.
Rezultatul operațional al segmentului Gas Midstream s-a redus cu 33% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 48 milioane dolari, pe fondul scăderii veniturilor din tranzit și a veniturilor reglementate ca urmare a reducerii substanțiale a cererii pentru capacitate transfrontalieră și servicii de transport.
Grupul MOL este o companie de petrol și gaze internațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări și un număr de 25.000 de angajați.
În prezent, activitățile de producție se desfășoară în 9 țări, iar cele de explorare în 14 țări. Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproape 2000 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Sud-Est.