Ministrul Energiei, Virgil Popescu, afirmă că există numeroși furnizori de energie care au emis facturi către clienți ignorând legea care stabilește plafonarea de preț și compensări pentru facturi, el susținând că s-a aflat personal în situația de a primi o factură cu tarif necompensat și neplafonat. Ministrul le recomandă celor care constată că au astfel de facturi să nu le plătească și să ceară furnizorului recalcularea, iar în caz contrar să se adreseze Autorității pentru Protecția Consumatorilor.
"Da, furnizorii au greșit și au greșit că au emis facturi către oameni, unii dintre ei, să zicem, fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea. Abia astăzi și probabil în urma controlului declanșat de către Autoritatea de Protecția Consumatorului, solicitat de mine săptămâna trecută, pentru a verifica la absolut toți furnizorii de energie electrică și gaze naturale dacă aplică legea (...) și eu am primit factură de la acel furnizor necompensată și neplafonată, abia în urma acestui control care a pornit și avansează au început să emită facturi. Toți au dat, să zicem așa, în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-și adapteze programele informatice. Atât de greu să fie să-ți adaptezi un program informatic pentru a face niște scăderi, înmulțiri, împărțiri? Până la urmă lucrurile sunt simple”, a afirmat ministrul Energiei la Realitatea Plus.
El a făcut un apel către furnizori "să-și revină și să dea drumul la facturile recorectate", susținând că există încă furnizori mici, care lucrează mai ales în mediul rural, care nu aplică plafonul și compensarea.
Virgil Popescu a arătat că crede că din informațiile pe care le are, de luni, 10 decembrie, și ultimul furnizor și-a adaptat sistemul informatic pentru emiterea facturilor conform legislației care prevede plafonare și compensare.
El a spus că "un furnizor care nu are foarte mulți clienți, dar un furnizor cu foarte mare potențial" a respectat legea, el spunând că se referă la Hidroelectrica.
Ministrul le-a recomandat consumatorilor care constată că furnizorii nu au respectat legea atunci când au emis facturile să nu le plătească înainte de a regla situația, scrie News.ro.
"Cum să plătim o factură la un hoț? Încercăm întâi de bună voie cu hoțul, între ghilimele, să spunem așa. Dacă nu aplică legea, e clar că face o infracțiune, nepunerea în practică a unei legi este o infracțiune, chiar dacă legea nu are o sancțiune, există corecții prin celelalte legi. Nu plătim, încercăm să vorbim, dacă nu, reclamație directă către Protecția Consumatorului”, a explicat ministrul.