Grupul maghiar MOL a înregistrat, în primele trei trimestre ale acestui an, un volum record de vânzări de carburanți în benzinăriile din România pentru această perioadă a anului, de 583 mii tone, cu o mie de tone superior recordului istoric precedent, înregistrat în aceeași perioadă a anului 2021, în pofida reducerii numărului de stații de la 255 (la finalul anului 2022, 244 la finalul anului 2021) la 242, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, grupul maghiar a vânzut în benzinăriile din România un volum de carburanți mai mare cu 9,4%, continuând evoluția pozitivă din primul trimestru al anului, când și-a majorat cu 5% vânzările de carburanți în România comparativ cu perioada similară a anului trecut, și din trimestrul al doilea, în care a înregistrat o creștere de 19,5%, de la 164 la 196 mii tone carburanți vânduți în benzinăriile autohtone.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rezultatul este surprinzător, cu atât mai mult cu cât în 2022 MOL a avut cele mai reduse vânzări de carburanți din ultimii ani în România, cu excepția celui pandemic, în pofida creșterii numărului de stații operate și a majorării cererii interne. Vânzările de motorină ale grupului maghiar au scăzut în 2022 cu 30 mii tone sau 5%, la 562 mii tone, iar cele de benzină, cu 11 mii tone sau 6,2%, la 166 mii tone comparativ cu anul precedent, în care înregistrase un volum record al vânzărilor în România. În 2021, grupul MOL și-a crescut vânzările de benzină cu 17,2%, iar pe cele de motorină, cu 13,6% față de cele din 2020, ajungând la un volum de 177 mii tone de benzină, respectiv 592 mii tone motorină.
Comparativ, vânzările de retail (din benzinării) ale liderului pieței, OMV Petrom au crescut cu 1%, la 2,29 milioane tone, în primele 9 luni ale anului, sprijinite de creșterea cererii. Cu toate acestea, volumul vânzărilor totale de produse rafinate exceptând vânzările cu amănuntul a scăzut cu 3%, reflectând disponibilitatea limitată a produselor ca urmare a reviziei rafinăriei Petrobrazi din trimestrul al doilea.
Totuși, creșterea de 1% a vânzărilor OMV Petrom s-a situat sub cea a cererii totale interne, estimată de companie la 5%, ceea ce a permis MOL să profite de revizia prin care a trecut Petrobrazi în trimestrul al doilea al anului, dar și de nefuncționarea Petromidia (rafinărie deținută de celălalt mare concurent, Rompetrol) la capacitate maximă în urma unui incident și să-și mărească propria cotă de piață.
În plus, în prezent, se află în revizie rafinăria Petrotel, deținută de gigantul rus Lukoil.
Grupul maghiar MOL a anunțat rezultate financiare în scădere cu 33% în trimestrul al treilea față de aceeași perioadă a anului trecut, de 976 milioane dolari în T3 2023. Taxele guvernamentale rămân la un nivel semnificativ în totalul rezultatelor și reprezintă jumătate din veniturile operaționale din primele trei trimestre ale anului 2023, incluzând o nouă taxă pe CO2 introdusă în Ungaria retroactiv de la 1 ianuarie 2023.
Segmentele Downstream și Upstream au rămas sub presiune din cauza condițiilor de piață, atenuate de rezultatele solide obținute de segmentul Consumer Services. Ca urmare, în primele 3 trimestre, EBITDA a ajuns la 2,1 miliarde dolari, ceea ce a permis MOL să își majoreze estimareapentru întregul an 2023 la aproximativ 2,8 miliarde dolari, de la ținta anterioară de 2,5 miliarde dolari.
„Sunt mândru că am reușit să menținem performanțe bune în ciuda mediului de reglementare dificil și a presiunilor de pe piață. În acest trimestru am reușit să atenuăm impactul condițiilor externe negative prin îmbunătățirea marjelor din sectorul de rafinare și datorită cererii robuste pentru produsele noastre de combustibil. În acest context, suntem în poziția de a majora previziunile noastre referitoare la rezultatul EBITDA, deoarece rămânem optimiști că modelul nostru de afaceri integrat și rezilient în context de criză, alături de operațiunile eficiente, vor contrabalansa condițiile volatile de pe piață și de reglementare. De asemenea, ne angajăm să ne continuăm procesul de transformare și să ne ridicăm la înălțimea așteptărilor în ceea ce privește rolul nostru în securitatea aprovizionării în regiunea Europei Centrale și de Est.", a declarat Zsolt Hernádi, CEO și Chairman al MOL.