Grupul KMG International, fostul Grup Rompetrol, vrea să atingă o cotă de piață de 25% în România și de 12% în Bulgaria, în următorii patru ani, arată un comunicat al grupului. În prezent, KMGI are o cotă de 16% în România, potrivit informațiilor din piață.
“Pentru perioada următoare ne-am propus să continuăm dezvoltarea activităților și operațiunilor KMG International în regiune, nu doar în Bulgaria și Moldova, ci și în România și Georgia – unde suntem prezenți din 2005. În următorii patru ani, ne dorim atingerea unei cote de 25% în România și de 12% în Bulgaria, iar până la finele acestui an finalizarea a șase noi stații și patru magazine în Moldova“, a declarat Cătălin Dumitru, prim vicepreședinte operațional al KMG International.
Grupul KMG International aniversează 15 ani de prezență a brandului Rompetrol în Republica Moldova și Bulgaria, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI EY: Modificările fiscale programate din 2018 vor genera diferențe uriașe: Un salariat cu venit brut lunar de 5.000 lei va avea aceeași povară fiscală ca și o persoană cu un venit ca PFA de 3 ori mai mare“Extinderea activităților și operațiunilor Rompetrol în regiunea Mării Negre a reprezentat o evoluție firească și organică a grupului, o completare a programelor de modernizare și creștere a rafinăriei Petromidia”, adaugă Cătălin Dumitru.
Înființate la finele lui 2002, subsidarele grupului din Moldova și Bulgaria și-au stabilit pentru început obiectivul creării unei rețele de distribuție a carburanților produși de rafinăria Petromidia, atât în retail prin dezvoltarea de noi stații Rompetrol, cât și în wholesale prin depozitele din Chișinău și Stara Zagora, dar și din punctele de tranzit – porturile Giurgulești și Ruse.
Subsidiarele din Republica Moldova și Bulgaria au ajuns de la 65 de unități în 2007 la 134 în prezent.
”Investițiile totale realizate de grup din 2007 și până în prezent în cele două țări vecine României se ridică la circa 50 milioane dolari. În cei 15 ani de activitate, volumul total al carburanților livrați către Moldova și Bulgaria s-a ridicat la peste 4,1 milioane tone, creșterea cea mai semnificativă fiind în ultimii zece ani - de la 210.000 tone în 2007 la 760.000 tone în 2016 și respectiv, 710.000 tone în primele zece luni ale acestui an”, informează grupul.
Cu o cotă de 38%, grupul a devenit prin subsidiara sa cel mai mare furnizor de produse petroliere în Moldova, fiind în același timp și una dintre cele mai importante companii din sectorul de retail, unde deține o cotă de 22%.
Din cele 78 de stații Rompetrol din Republica Moldova, peste jumătate sunt în regiunea capitalei Chișinău. Cu un număr total de 850 de angajați, cele două companii membre Grupului au contribuit în ultimii 15 ani la bugetele de stat din Moldova și Bulgaria cu circa 1,63 miliarde dolari (din care 87% în perioada 2007- 2017).
”Dezvoltarea subsidiarelor din Moldova și Bulgaria, dar și a celor din România și Georgia, au fost susținute și de programele de investiții derulate la rafinăria Petromidia, care au permis creșterea cantităților de materii prime procesate anual - de la 3,1 milioane tone în 2002 la peste 3,8 milioane tone în 2007 și 5,4 milioane tone în 2016, dar și a calității carburanților obținuți”, informează oficialii KMGI.
În perioada 2007-2016, volumul carburanților obținuți de rafinărie s-a majorat cu 32%, până la un nivel de 4,2 milioane tone anul trecut.
Pentru 2017, Rompetrol Rafinare și-a propus să proceseze circa 5,6 milioane tone materie primă și să obțină aproximativ 5,3 milioane tone de produse petroliere, din care circa 83% carburanți auto (din care benzine - 1,4 milioane tone, motorine - 2,76 milioane tone, gaz petrolier lichefiat – 241.000 tone).