Northvolt, un producător major de baterii pentru industria europeană de vehicule electrice, a anunțat că intenționează să reducă locurile de muncă, să închidă unul dintre centrele sale de producție și să inițieze discuții cu parteneri și investitori pentru a asigura viitorul unei unități din Polonia, transmite CNBC.
Cu sediul în Stockholm, Suedia, Northvolt este una dintre cele mai valoroase firme de tehnologie private din Europa, care fabrică baterii litiu-ion pentru industria vehiculelor electrice. Are parteneriate cu o serie de mari producători auto europeni, inclusiv cu Volkswagen și Volvo.
În urma unei revizuiri strategice a afacerii sale, Northvolt a spus că trebuie să ia ”câteva decizii dificile cu privire la dimensiunea forței noastre de muncă, pentru a se potrivi nevoilor unei dimensiuni reduse de operațiuni”, scrie News.ro.
Firma nu a dezvăluit detalii despre câte locuri de muncă ar fi afectate, declarând: ”Nu au fost luate decizii finale cu privire la natura precisă a vreunei redimensionări. Rămânem în discuții constructive cu sindicatele și ne vom asigura că se depun toate eforturile pentru a minimiza nevoia de concedieri”.
Producătorul de baterii a citat ”un mediu macroeconomic provocator și reevaluarea noastră ulterioară a priorităților pe termen scurt ale Northvolt” drept motive-cheie din spatele deciziei sale de a se lansa în acțiunea de reducere a costurilor.
”Oricât de dificil va fi, concentrarea asupra activității noastre de bază ne deschide calea pentru a construi o bază puternică pe termen lung pentru creștere, care să contribuie la ambițiile occidentale de a stabili o industrie a bateriilor autohtonă”, a spus Peter Carlsson, CEO al Northvolt și co-fondator, într-un comunicat.
Northvolt s-a confruntat cu o serie de presiuni în ultimele luni – nu în ultimul rând provocările legate de cerere cu care se confruntă industria mai largă a vehiculelor electrice.
CITEȘTE ȘI INVESTIM ÎN SPORT Sergiu Mircea, BT: În ultimii ani am direcționat către sport aproximativ un sfert din bugetele anuale de publicitate și sponsorizare. Investiția în sport, gestionată bine și cu obiective pe termen lung, are un ROI bunÎn Europa, înmatriculările de vehicule electrice au scăzut cu 3% de la an la an în luna mai, potrivit datelor publicate în iulie de Observatorul European al Combustibililor Alternativi.
Înmatriculările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 10% de la an la an, la 226.000.
Northvolt s-a confruntat, de asemenea, cu presiuni pentru a-și îndeplini obiectivele de producție înalte.
În iunie, compania a înregistrat un eșec semnificativ atunci când BMW, anterior un partener cheie, a anulat o afacere în valoare de 2 miliarde de euro pentru livrarea de baterii EV începând din 2024.
BMW a declarat la acea vreme că afacerea a fost anulată din cauză că Northvolt nu a putut livra la timp.