O companie și-a anunțat clienții că este obligată să modifice substanțial prețul energiei active din facturi. Un client a primit pe e-mail o notificare prin care află că, de la 1 octombrie, acest preț va crește cu peste 120%.
„Prin prezenta vă aducem la cunoștință că începând cu data de 01.10.2021 va fi aplicabil noul preț de furnizare a energiei electrice active, de: 0.557 lei / kWh exclusiv TVA, accize, taxe și componente reglementate, conform tabelului anexat”, arată Libertatea.
Acesta este anunțul prin care un client a fost înștiințat că prețul energiei electrice active va fi dublat în facturi începând cu 1 octombrie 2010, după ce în martie încheiase un contract la prețul de 0,250 lei / KWh fără TVA.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Clientul este indignat de creșterea cu peste 120% a prețului, cu atât mai mult cu cât contractul se modifică înainte de finalizare, susține acesta.
"Menționez că am semnat contractul în martie, având oferta pe care v-am arătat-o în discuția anterioară, urmând ca de la 1 octombrie (6 luni de la semnarea contractului) oferta să nu mai fie cea pentru care am semnat. Oferta pentru care am semnat contractul trebuia să fie valabilă 1 an conform contractului."
Pe de altă parte, autoritățile au avertizat anterior populația să citească exact toate prevederile contractului, pentru a se asigura că înțelegerea este încheiată cu adevărat pe 1 an.
În notificarea transmisă prin mail, compania motivează creșterea prin „evoluțiile și dificultățile notorii de pe piețele de energie electrică interne și internaționale”, ce „au condus la creșteri fără precedent ale prețurilor la energie electrică și constituie o modificare de circumstanțe care îndreptățește la actualizarea prețului contractual”.
Distribuitorul de energie detaliază cauzele care au condus la dublarea prețului:
- cotațiile internaționale ale certificatelor de emisii de CO2 (care au un impact direct în costul de producție al unor producători de electricitate),
- refuzul unora dintre producătorii / furnizorii de energie electrică cu care compania a încheiat contracte pentru asigurarea cantităților necesare de energie pentru alimentarea portofoliului propriu de a livra cantitățile contractate (sens în care compania acționează pe căile legale în încercarea de a obliga contractanții în cauză la respectarea obligațiilor asumate),
- creșterea fără precedent a prețurilor la energie electrică pe piețele operate de OPCOM (pe care compania este nevoită să achiziționeze energie având în vedere cele semnalate la punctul (2) de mai sus),
- lipsa aproape totală a investițiilor în noi capacități de producție din ultima perioadă,
- consumul ridicat de energie electrică pe fondul temperaturilor extreme precum și alți factori”.
Compania informează totodată clientul că, în cazul în care noul preț nu corespunde așteptărilor, contractul poate fi denunțat „în mod gratuit, prin transmiterea unei notificări scrise”.