Doar 946.772 din totalul de 1.742.544 facturi emise de cel mai important furnizor de gaze din România, Engie, clienților casnici pentru consumul de gaze naturale aferent lunii noiembrie au beneficiat de măsurile de plafonare și compensare, potrivit criteriilor legale, precizează compania.
Astfel, pentru 795.772 de facturi nu au fost întrunite condițiile de eligibilitate stipulate de lege (fie din punct de vedere al prețului, fie al intervalelor de consum prevăzute). Prin urmare, pentru acestea, nu au putut fi aplicate măsurile de plafonare sau compensare.
Engie precizează că, pentru 460.907 de facturi, prețul contractual s-a situat sub prețul minim de referință prevăzut de lege (de 0,125 lei/kWh), iar pentru restul de 334.865 de facturi nu au fost aplicate măsurile de sprijin întrucât nu s-au încadrat în categoriile de consum eligibile pentru aplicare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, aproximativ 30.000 de clienți au beneficiat de ajutoarele pentru categoriile vulnerabile, iar jumătate dintre aceștia s-au încadratat și la măsurile de plafonare și compensare.
Potrivit companiei, majorarea prețurilor de vânzare a gazelor naturale este cauzată de creșterea fără precedent a prețurilor de achiziție ca urmare a dezechilibrului între cerere și ofertă, „creșteri de preț care nu sunt sub controlul ENGIE Romania, fiind determinate de mecanisme de piață”. Aceste majorări au afectat, mai ales, clienții care au reînnoit sau au încheiat un contract nou de gaze naturale, în a doua parte a anului 2021, când prețurile de achiziție au cunoscut maxime istorice.
ENGIE România reamintește că pentru a beneficia de schema de suport pentru consumatorii casnici, conform legii, titularul de contract trebuie să fie o persoană fizică, iar în cazul clienților non-casnici, printre care IMM-uri și micro întreprinderi, acestea trebuie să transmită, conform legii, o cerere însoțită de o declarație pe proprie răspundere că aparțin acestei categorii pentru a beneficia de schema de sprijin.
CITEȘTE ȘI Philip Morris International începe comercializarea în România a dispozitivului lil SOLID 2.0 introdus de IQOS pentru a accelera progresul către un viitor fără fumCompania susține că facturile sunt emise zilnic, în funcție de intervalul de citire, și reprezintă contravaloarea consumului din ultimele 30 de zile de la data citirii sau autocitirii contorului de client;
De asemenea, o dată la trei luni, operatorul de distribuție realizează o regularizare a consumului, cu condiția ca acestuia să i se permită accesul la contor, în caz contrar furnizorul facturează convenția de consum agreată cu clientul în momentul semnării contractului.