Enel plănuiește să investească, în perioada 2017-2019, 200 de milioane de euro pentru digitalizarea rețelei și echipamentelor din România, se arată în strategia pe următorii trei ani a grupului italian, publicată marți.
Enel este unul dintre cei mai mari distribuitori de energie electrică din România, prin intermediul subsidiarelor Enel Distribuție Muntenia, Enel Distribuție Banat, Enel Distribuție Dobrogea, Enel Energie Muntenia și Enel Energie.
Investițiile vizează, printre altele, montarea unor contoare inteligente, automatizarea și controlul de la distanță al stațiilor electrice și gestionarea personalului și a proceselor de muncă.
Contoarele inteligente electronice permit transmiterea bidirecțională securizată a informațiilor legate de consum între dispeceratul distribuitorului și clientul final. Contoarele inteligente vor permite facturarea lunară în funcție de citirea la zi a contorului, ce va reda consumul real, fără a fi nevoie de ajustări și de procedurile complexe legate de estimarea consumurilor. Acestea ar trebui să faciliteze reducerea și optimizarea consumului, ducând la facturi mai mici pentru clienți.
În prezent, 5% din cliențíi Enel în România au montate contoare inteligente.
În urma investițiilor, Enel estimează că durata întreruperilor de curent pentru consumatori va scădea cu peste 15% în 2019 față de 2016.
Profitul grupului italian Enel în România, calculat înainte de taxe, depreciere și amortizări (EBITDA), s-a redus cu 5,3% în primele nouă luni, la 266 milioane de euro, pe fondul scăderii producției și veniturilor din distribuția de electricitate.